Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Alexa dot4 gen 4


kjelleråssvingen13

Anbefalte innlegg

Hei oe helt ny på homeseer4pro

har fått talestyrt høytaler til jul i år

hs4 aktivert alexa i hs4 men alexa app søker etter 2 skills som guiden på hs siden refererer til men finner ingen hs skills

står vist kun us uk og cannada tror jeg det stod men ved settup av alexa app var det mange valg valgte us noen som har dette oppe og går trenger ikke norsk tale uk us er ok skill bilde vist finner ikke ved søk se bilde vedlagt

 

E738BFCA-EA5C-4385-90DC-D512CA550C58.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, kjelleråssvingen13 said:

hs4 aktivert alexa i hs4 men alexa app søker etter 2 skills som guiden på hs siden refererer til men finner ingen hs skills

Du må sette land til USA eller UK for å få opp de. Det er forholdsvis fort gjort, men du trenger en gyldig addresse. Jeg brukte Jetcarrier.com-adressen.

 

3 hours ago, kjelleråssvingen13 said:

us er ok skill bilde vist finner ikke ved søk se bilde vedlagt

Du får deaktivere tale for alle enheter, og deretter aktivere dem kun på de devicene som du faktisk har tenkt å styre. Primært lys og termostater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Sett land i Amazon-profilen din til ett sted i US. Jeg åpna bare google maps og zooma inn på tilfeldig hus nede i Florida..

2. Bruk skillen som heter HomeSeer SmartHome, ikke Home Automation Skill.

3. Alexa og HS4 er kun engelsk, men Google Home mener jeg du kan få norsk tale, men det har jeg ikke testa selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moskus skrev (14 minutter siden):

Bruk begge to, så har man alle muligheter. :)

 

 

 

Dobbelt opp = dobbel forvirring? Er det noen fordeler med home automation skill? Jeg liker ikke at man må si "tell homeseer to ..." som prefix.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, MrE said:

Dobbelt opp = dobbel forvirring?

Nei, ikke i det hele tatt! :)

 

Den ene har ansvaret for "direkte integrering", dvs. lys og brytere som kan styres direkte: "Alexa, turn on the living room light".

Den andre har ansvaret for å sende talekommandoer til HomeSeer som HomeSeer selv tar seg av: "Alexa, tell HomeSeer to make coffee".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.