Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Problemer med å sette parametere på Fibaro RGBW


Nettopp

Anbefalte innlegg

Nå har jeg gjort en rekke forsøk på å konfigurere denne LED-kontrolleren, men det virker ikke som det "sitter".

Basert på denne manualen har jeg for parameter 14 kommet frem til en HEX-verdi på "9C98" som jeg har konvertert til en desimalverdi på 40088.

Jeg går så inn på enhet --> "Z-Wave" --> "Settings" og forsøker å taste inn verdien der det står 4369 fra før (default), med "Value Size" til "Auto" (har forsøkt 2 og 4 også på denne).

Når jeg trykker "Set" så står det bare "Contacting device", og deretter går den kjapt tilbake til samme visning som den under. Om jeg da blanker ut "Value" for at innstilling skal hentes ut står det som før "4369".

Er det noe jeg har misforstått her? Jeg har kjørt rescans, remove/add, delete, osv, men ingen ting endrer seg tilsynelatende. Har dog ikke forsøkt hard reset ennå. Tips fra noen som har fått omkonfigurert denne? Hvis man f.eks. endrer en av inputs til 10 V sensor, endrer device text/type seg i visningene?

 

a.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la inn scriptet og ved å bruke node nr. som ID fikk jeg "Success" som output, men på device vises fortsatt default som på bildet over. Så vet ikke om det er denne visningen som er bugget, eller hva det kan være. 

 

Enheten styrer en hvit led-stripe med en impulsbryter. Dette fungerer bra.

Med bryter nr. 2 (input 2) ønsker jeg å styre en "scene", dvs. endre til vippebryter fra impuls som er default. 

På Input 3 skal det ingen ting, Output 3 (blå) ønsker jeg å sette til en fast verdi som tilsvarer 5 V, for å gi spenning til en Aeotec Multisensor.

På Input 4 ønsker jeg å endre til 0-10 V Input slik at jeg kan benytte en temp. sensor eller liknende her (for å utnytte alle muligheter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.