Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

600 medlemmer


Fermate

Anbefalte innlegg

Hei :)
Etter å ha kikket litt rundt på utenlandske forum om hjemmeautomasjon så fant jeg endelig et forum på norsk, så må vel si at det var Google som hjalp meg til å finne dere. Det er ikke så lenge siden at interessen for dette dukket opp hos meg og jeg er veldig fersk. 
Er på utkikk etter ett system som vi kan bruke her i hjemmet som både vi voksne og barna kan forstå.
 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro det er nok om jeg setter det opp og de andre bruker det. Men det bør ikke være alt for vanskelig å sette opp heller ettersom jeg ikke er så godt inne på disse programspråkene som brukes.

Har nettopp bestillt en raspberry pi 3 for å ha "systemet" på.

Har foreløpig bare noen phillips hue pærer og brytere, men er jo en ganske rå pris på disse så jeg tror jeg må se om jeg finne noe rimeligere.

Har også noen eldre Nexa kontakter som går på 433Mhz (er usikker på hva jeg trenger for å kommunisere med disse?)

Ønsker i første omgang å kunne styre lys og varme, samt sette opp alarm. Er ganske sikker på at det blir mer etterhvert som jeg får det opp å gå.

Så er veldig takknemlig for litt starthjelp ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Bengt skrev:

Så er veldig takknemlig for litt starthjelp 1f642.png 

Nå er det meg da, men jeg mener HomeSeer klarer å kombinere det enkle med det avanserte på en utmerket måte. Det er ikke et selvsagt program, men det er ikke de avanserte, og derfor finnes HomeSeer-skolen. ;) 

 

Men det finnes flere andre programmer. OpenHAB, Domoticz og HomeAssistant er gode alternativer som i tillegg er gratis (så det er bare å prøve), men krever nok enda mer tid på å sette skikkelig opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.