Gå til innhold
  • Bli medlem

Tibber2MQTT, hvordan sette opp ElWiz eller andre lignende saker.

SveinHa
 Del

Anbefalte innlegg

Etter katastrofale følger av Tibbernoden i Node-Red må jeg se etter alternativer. Feil eller manglende data fra Tibber KAN IKKE ta ned hele systemet mitt... Tenker MQTT er en ganske safe tilnærming men får ikke installert ElWiz. Prøvde meg også på Tibber-Pulse-Live med like dårlig suksess med begge...

Noen som har smørbrødliste noe slikt for Linux?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde meg et par timer med ElWiz i dag men fikk ikke gang på Tibber Pulse. Første forsøk var på en virtuell Linux Mint maskin men der feilet de fleste av npm installasjonene men det gikk langt bedre på en RPi. Da jeg ga opp brukte jeg en time på å få den tilbake til Tibber appen... Prøvde å følge instruksjonene så godt jeg kunne både for ElWiz og Tibber og plutselig fikk jeg liv i den igjen i Tibber appen uten at jeg skjønner hva som gjorde at den plutselig virket...

Brukte litt tid på å oppdage at i Tibber Pulse stod default mqtt port til 8883 og ikke 1883...

Noen som har ElWiz oppe og gå som kan fortelle litt...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Del

• Opprett ny...