Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Zipato mini keypad


Anbefalte innlegg

La til denne i nettet nå, og den lar seg fin inkludere. Men det eneste jeg får til å endre seg i HS er tamper-switchen, alle andre trykk/test med RFID gir ingen utslag i HS. Jeg kan også legge til uder-koder i z-wave -plugin'en. Bruker siste versjon av z-wave plugin.

 

Ser det er en topic om dette på HS-forumet også, men det ser ikke ut som om denne enheten er støttet i HS enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Ok, takk skal du ha.

Jeg har satt opp et alarmsystem via homeseer som fungerer overraskende bra. Nå bruker vi Aeotec keyfobs for å slå av og på, men vi klarer alltid å rote dem bort. (Også varer ikke batteriet så veldig lenge heller.) Jeg ser derfor ettter et alternativ.

 

Er PIN-koden begrenset til fire siffer? Da er det fire i fjerde=256 mulige koder, vel? Ellers kan man jo bare lage koden så lang man vil, men det spørs hvor lang kode man gidder å trykke i hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koden er ikke begrenset til 4 siffer. Jeg brukte 6 da jeg brukte den mot Zipaboksen. RFID var det ingen i familien som gadd å bruke etterhvert, alle brukte kode.

Men den gikk tom for batteri hver 6-7 uke, så nå bare henger den død på veggen.

Sent fra min H60-L04 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... Jeg får tenke på dette.

 

Jeg har to Aeotec ZW-100 multisensorer, og den ene går tom for batteri etter noen uker, den andre har jeg aldri byttet batteri på -- den har holdt i over ett år. Forsøker fortsatt å forstå hva som skjer. Her er kan det nok være en del idiosynkrasi ute og går.

 

Jeg skal tenke litt mer på å kjøpe en keypad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... det var rart. Nå har jo min ligget stille en stund, men den har hatt strøm i 10 måneder.


Det er flere som ikke skjønner dette på Zipato-forumet også, da den funker for noen. Jeg trodde jeg hadde fikset problemet ved å plassere den like ved en ruoting node, men det var bare det at den ikke rapporterte at den hadde dårlig batteri lenger. Gikk tom igjen. Wakeup interval er satt til max.

Sent fra min H60-L04 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Poller du den?

 

Godt mulig det ikke har noe som helst å si, men jeg har to Aeotec Multisensor. På den ene varer batteriet maks en uke, på den andre har batteriet vart et år. Den eneste forskjellen jeg finner, er at 'Battery' er satt til å polles på den med dårlig batteritid. Nå som jeg har fjernet pollingen har batteriet vart en god stund, og det er ingen indikasjon på at det skal gi opp. (Begge er inkludert med batteri, selv om det står at det ikke betyr noe i manualen.) Rart for Mine Fibaro multisensorer tåler polling (og der har jeg enda ikke byttet batteri etter to år).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.