Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Alexa og Shoppinglist


Fermate

Anbefalte innlegg

Dette er vel ikke akkurat HA men når vi har Alexa her:

 

Alexa har en shoppinglist. Men når du skal i butikken og handle så får jeg den ikke opp på mobilen fordi jeg ikke kan starte (iPhone) appen.

Fordi den må være på en amerikansk konto og jeg får ikke lov til å logge inn på web siden :(

 

Har dere noen løsninger?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Fermate skrev:

Dette er vel ikke akkurat HA men når vi har Alexa her:

 

Alexa har en shoppinglist. Men når du skal i butikken og handle så får jeg den ikke opp på mobilen fordi jeg ikke kan starte (iPhone) appen.

Fordi den må være på en amerikansk konto og jeg får ikke lov til å logge inn på web siden :(

 

Har dere noen løsninger?

 

 

Bruk Android... ? Det funket fint for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva om du setter opp IFTTT til å synkronisere shoppinglista på alexa med f.eks dropbox eller lignende, alternativt sende den på mail? da vil du jo ha tilgang uten us-konto...

mener å ha sett at det lå en oppskrift på IFTTT med shoppinglista

 

 

EDIT: her var den gitt: https://ifttt.com/applets/284243p-tell-alexa-to-email-you-your-shopping-list

Endret av Håvardgj
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk

Det funka fint.

Jeg må riktig nok huske å si "Alexa Whats on my shopping list" i gangen før jeg drar i butikken.. men langt bedre enn ingen ting.

 

Det beste ville være å kunne logge seg inn på alexa.amazon.com på iPhonen uten å bli tvunget til å gå til appen...
 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎22‎.‎01‎.‎2017 klokken 22.37, mk1 black limited skrev:

Lag en US-konto på Itunes. Last ned appen. Bruk appen. :)

 

Prøvde det men den ville verken ha Mastercardet eller Visakortet mitt :(

Hvilket kort brukte du?

Kan jeg låne det? ;) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Fermate said:

 

Prøvde det men den ville verken ha Mastercardet eller Visakortet mitt :(

Hvilket kort brukte du?

Kan jeg låne det? ;) 

 

Haha :) Vi kan møtes, så kan jeg logge inn min US-bruker på din iPhone så du får lastet ned appen. Og så logge ut igjen. Det funker - gjort det på samboerens tlf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.