Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Event fungerer ikke.


MrTiger

Anbefalte innlegg

Mulig jeg tar feil, men etter det jeg har forstått ut fra den andre har skrevet tidligere så tenker HomeSeer på tiden innenfor ett døgn (24 timer).

Altså kan aldri tiden være etter 23.00 og før 06:30 innen det samme døgnet...det går bare ikke. (Rett meg om jeg tar feil her...)

 

Da må du eventuelt dele dette opp i to eventer, den ene etter 23.00, og den andre etter 06.30.

En annen måte er å lage en virtuell device som setter morgen/dag/kveld/natt (som vel er beskrevet i HS-skolen). Da kan du f.eks. sette eventer til å sette natt kl 23.00 og morgen kl 06.30 (osv), og sette dette eventet til å kun virker når devicen "Tid på døgnet" = natt.

Endret av Gaute
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, MrTiger skrev:

sette en natt til kl 2300 som en virtuell  device er jeg ikke sikker på om går. Natten starter aldri likt her i huset.

Det spørs jo helt hva du skal bruke den til da, du kan jo kalle den noe annet om den kun er til dette.

Men kjekt at en device kan sette når slik styring skal starte/stoppe, osv. Det som er kjekt med en slik device er at du kan bruke den til mye.

 

Men om du kun trenger det til dette eventet så kan du jo bare lage to events, den ene om kl er etter 23.00, og den andre om kl er før 06.30. (Lag duplikat og rediger det så er det gjort på 10 sekunder)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, MrTiger skrev:

Natten starter aldri likt her i huset.

... men likevel har du satt natten til å være 23:00 til 06:30, så NOE er det jo mulig å vurdere. ;) 

 

Du trenger jo ikke kalle enheten for natt, men "Bevegelse om natt" eller noe sånt, og sette den opp til å gå 23:00 og av 06:30. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Tverfyll skrev:

Kan du bruke or if? Hvis klokka er etter 23.00 eller før 06.30

 

8 timer siden, MrTiger skrev:

Det går ikke;)

 

Det går, men man det blir som å sette opp eventet to ganger: Man må ha med ALLE betingelsene for begge IF'ene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, MrTiger skrev:

Slik som det er gjort i første post går ikke.... hvertfall...

Nei, men dette går:

IF Bev-sensor has been No Motion for at least 10m, 0s
AND IF the time is after 23:00
AND IF Taklys has a value equal to On

OR IF Bev-sensor has been No Motion for at least 10m, 0s
AND IF the time is before 06:30
AND IF Taklys has a value equal to On

THEN... whatever.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.