Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Hente ut Device informasjon fra plugin - MODBUS


SteinarH

Anbefalte innlegg

Jeg må reinstallere PCen, og sette opp Homeseer på nytt. Det enkle er å bruke backup, men jeg er usikker på om det da kan dra med seg eventuelle bugs i oppsettet.

 

Hvis jeg må reinstallere alt på nytt, også plugins, er det særlig en som er en bekymring, og det er MODBUS. Jeg bruker den til å styre to ventilasjonsnlegg, og det er til disse, manualt lagt inn en rekke devicer. Kan det finnes en måte å hente ut disse på, for å slippe å lage alle disse på nytt igjen?

Endret av SteinarH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å installere på nytt behøver ikke bety "sette opp alt på nytt". Det bør du kun gjøre hvis du har en gal øksemorder med sære ønsker etter deg.

 

Men du kan installere alt på nytt, og så kopiere backup'en over, det ville jeg i det minste prøvd først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moskus skrev (13 minutter siden):

Å installere på nytt behøver ikke bety "sette opp alt på nytt". Det bør du kun gjøre hvis du har en gal øksemorder med sære ønsker etter deg.

 

Men du kan installere alt på nytt, og så kopiere backup'en over, det ville jeg i det minste prøvd først.

 

Dette hørtes jo drastisk ut, og så ille er det jo ikke 😁

 

Målet mitt var å ikke ta hele backupen, i tilfellet det lå bugs i denne. Kun det som dreier seg om Modbus-plugin, var håpet. Men det er jo ikke sikkert at det lar seg gjøre.

Det er jo en rimelig tilnærming å gjøre det slik du beskriver. Får prøve det først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.