Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Connecte in HomeAssistant?


borg1n

Anbefalte innlegg

Har noen brukt Connecte SmartStikkontakt i Home Assistant? 

Connecte Zigbee Smart Stikk Dobbel Innfelt Hvit | Elektroimportøren AS (elektroimportoren.no)

 

Iflg deres egne sider skal den fungere i HomeAssistant, men det ser ikke ut til at den er støttet av zigbee2mqtt. Er det noen av dere som bruker denne og har noen erfaringer å dele? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Har nå fått montert et par stykker av disse. De ble autodetektert av Zigbee (ZHA), av HA Yellow med innebygget Zigbee støtte. Så langt har jeg kun satt opp de to kontaktene med en forskjell. Den på vaskemaskinen er på etter strømbrudd. Den på tørkeskapet er av etter strømbrudd, da tørkeskapet har mekanisk av/på bryter/timer funksjon og kan starte igjen av seg selv etter et strømbrudd. Det ønsker jeg ikke - i tilfelle ingen er hjemme. Neste steg er å legge inn en automasjon som kutter strømmen om brannalarmen utløses. Tror jeg skal bestille noen flere mens prisen er 399,- per stk. Så langt gir disse inntrykk av bedre kvalitet og sikkerhet enn smartplugger. Målingen av strøm er også mer presis. Tørkeskapet ble målt til 1500W av en Deltaco SH-P02E, mens Connecte viste 2100W. Skapet har et varmeelement på 2000W og en vifte - så Connecte sin beregning virker mest troverdig.

Connecte smart stikkontakt.JPG

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.