Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Aeon Aeotec i Homeseer


Christian

Anbefalte innlegg

Jeg begynte i går å skulle inkludere zwave devicene mine i HS. Men hver gang jeg skal legge til en ny device får jeg timeout fra zwave devicen, og i går fikk jeg lagt til en enhet etter å ha resatt fibaro dimmeren flere ganger, og måtte tilslutt resette nettverket, det var jo greit når det var den første jeg skulle legge til, Men nå har jeg jo en enhet der fra før, og nå ser det ut som om hele HS henger.

 

Siste feilmeldingen jeg får er  :

 

jan-26 19.27.25   Warning Plugin Z-Wave is not responding but it is still running, not restarting yet.
jan-26 19.27.10   Device Control Device: Kjeller Kjellerstue Kjellerstue,Lys to Off (0) by/from: CAPI Control Handler
jan-26 19.27.00   Error Getting web page from plugin page ZWaveWho:Objektreferanse er ikke satt til en objektforekomst.
jan-26 19.26.43   Z-Wave Error New Interface: Error, the Z-Wave API Transmit Queue is not empty after waiting 20 seconds - the interface may be disconnected or not operational (New Interface).

 

Maskinen som dette kjøres på er en HP Proliant DL360 med ESXI 6.0, og en VM guest som kjører Windows 10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Christian skrev:

Maskinen som dette kjøres på er en HP Proliant DL360 med ESXI 6.0, og en VM guest som kjører Windows 10

 

Og da med UZB1 via passthrough?

i så fall er det problemet. Jeg fikk samme problem når jeg gikk fra ESXi 5.5 til 6.5. Løsningen ble en RPi som deler UZB1 over nettverk (har laget en guide på det her på forumet :)). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan se ut som om det var det Z-stikken stod i en HUB som var problemet... Mente jeg leste en eller annen plass at den burde stå i en HUB med egen strømforsyning, men samme det. Gikk raskt og fint, uten feilmeldinger mer enn tydeligvis vanlig,

 å etablere en ny Z-wave enhet når stikken stod rett i ESXI hosten

Endret av Christian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Christian skrev:

Kan man flytte en Zwave stikk fra en port til en annen uten å måtte konfigurere alt på nytt

Hvis den beholder COM-porten, så kan du det. Hvis ikke, må du velge en ny port. Men det er ikke verre enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.