Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

FIbaro Wall Plugg - Farger


Kenneth

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har satt opp HS3 med z-wave. 
I stuen har jeg satt opp en Fibaro Wall Plugg for å styre en vifte ovn, ihht Fibaro sin guide så skal wall pluggen endre farge ettersom hvor mye belastning den har, eller hvor mye strøm som trekkes igjennom den. Dette pr default fungerer ikke med HS3.

Så jeg lurer å om noen vet hvordan dette skal settes opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, psv021 said:

Den vil lyse uavhengig av hvilken sentral den snakker med. Dette funker helt uavhengig av HS3. Jeg har flere Fibaro Wall plugs, bruker de mot HS3, de lyser slik de skal.

 

Hemm.... Da er det noe rart, min blinker bare en kort gang når pluggen skrur seg på og av :(
Forslag til hva som kan være galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo mystisk... Kan du ha slått av lyset? Mener på at det kan gjøres via en eller annen parameter. Du kan jo forsøke en reset. Ta den av nettverket (remove device), reset pluggen, legg den til igjen på nettverket. Nettverket har neppe noen betydning for lysene, men tror den sletter alle assosiasjoner når den resettes, så greit å fjerne den først slik at HS3 ikke blir forvirret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, xibriz said:

Jeg gjetter vilt på at det kanskje er en parameter som man kan sette for om lyset skal være av eller på.

 

Sjekk bruksanvisningen hva de forskjellige parametrene gjør.

Det kan det godt være.

 

 

3 minutes ago, psv021 said:

Det var jo mystisk... Kan du ha slått av lyset? Mener på at det kan gjøres via en eller annen parameter. Du kan jo forsøke en reset. Ta den av nettverket (remove device), reset pluggen, legg den til igjen på nettverket. Nettverket har neppe noen betydning for lysene, men tror den sletter alle assosiasjoner når den resettes, så greit å fjerne den først slik at HS3 ikke blir forvirret.

Har ikke skrudd på noen parameterer på denne.

Det jeg dog ser er at jeg har disse "statusene" på pluggen. Kunne en av dere som har en slik plugg sjekke om dere får opp "Watts", ser jo at "Power" indikerer hvor mye effekt som brukes, men er det denne som avgjør hvilken farge pluggen skal gi ifra seg?
 

 Screen Shot 2017-01-26 at 20.56.23.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant det ut... :D

Vet ikke helt hvorfor men saken er at av en eller annen årsak så var visuell visning slått av. 
Dette står det i Fibaro guiden og som løste utfordringen. ( Nå lyser ringen flott og rødt når vifta starter :D )

 

Disabling visual indicator:

visual indication ring may be turned o for status signalling (turned On/OFF, power consumption). That means each status change will be signalled by a short white blink of the ring. Disabling it will not change operation of the device. To disable the LED ring:

  1. Insert the Wall Plug in a socket.

  2. Press and hold the B-button for about 3 seconds.

  3. Release the B-button after LED ring starts pulsing white.

To restore visual indications perform above procedure again. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.