Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

"Frigjøre" Verisure-kompontenter


kln66

Anbefalte innlegg

Den 1. februar byttet jeg fra Verisure til Homely, og så langt virker det bra.

Eneste streken i regningen var at den ene av mine to doorman-dørlåser viste seg å være en V2 og ikke V2N, og dermed ikke mulig å integrere i Homely. 

Siden jeg hadde en Vbox micro fra før var planen da å ha en gratis-konto hos Verisure med bare Vboxen og låsmodulen til V2, sånn at jeg i det minste kan fjernstyre låsen. 

Dessverre var det ikke mulig å registrere verken låsmodulen eller Vboxen, og jeg tipper det er fordi serienumrene på disse er registrert på det gamle Verisure-abonnementet mitt. 

 

Er det noen måte å få "frigitt" disse komponentene slik at de kan brukes i et nytt anlegg?

Jeg har også en Homey, og i prinsippet skal vel dørlåsen kunne integreres med den, men igjen må det vel gå via en Verisure-konto?

 

På sikt ender jeg vel opp med å kjøpe en ny doorman til døra, men det får vente litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyttet nylig inn i et hus med både V2 og V2N, og fikk ikke master-koden fra forrige eier, så jeg åpnet låsene og gjorde factory reset på dem. Senere koblet jeg disse til en Verisure-boks (har glemt navnet på den - en liten puck som er koblet på nett) og har en gratis Verisure-konto der jeg har begge låsene registrert. Det fungerte fint.

Og så har jeg integrert det mot Home Assistant da såklart.

Jeg antar disse låsene i utgangspunktet var knyttet til forrige eiers Verisure-konto, for de hadde et slike innbruddsalarmer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg prøver å legge inn de to komponentene på et nytt anlegg (gratiskonto hos Verisure) får jeg beskjed om at dette ikke er mulig, og jeg antar det er fordi serienumrene allerede er knyttet til et eksisterende anlegg (som riktignok er avsluttet). Dette er altså før jeg i det hele tatt prøver å kople opp komponentene, så det vil ikke hjelpe å resette dem. 

 

Men jeg skal prøve å kontakte Verisure og se om de er villige til å frigi dem. Jeg har jo tross alt betalt dem selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til info så gikk det veldig greit. 

Sendte mail til Verisure, og et par timer senere ble jeg oppringt. Måtte oppi kodeord fra det gamle anlegget, og så ble komponentene frigitt.

 

Noen som vet om jeg må resette Vboxen før jeg installerer, og i så fall hvordan jeg gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.