Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Connecte smart stikk - smart støpsel


Cringe

Anbefalte innlegg

https://www.elektroimportoren.no/connecte-zigbee-smart-stikk-dobbel-innfelt-hvit/4500992/Product.html

 

SIste dato for tilbudet er i dag, 26.02.23 -men sjekket disse opp mot grossister jeg handler hos (elektriker) og da var det 150kr+mva og frakt dyrere hos den billigste. Syns disse ser bra ut, da de designmessig er identisk til Elko sin RS serie, og så slipper man plugg. I og med at det her, av konstruksjonsmessige årsaker er mindre overgangsmotstand, og derfor mindre serielysbuer, og et 16A rele, så tenker jeg selv å montere disse på vaskemaskin, og tørketrommel (separate kurser) om produsenten ikke sier at en ikke skal, i FDV. Skal også termografere de regelmessig den første tiden når de kjører sykluser, for å se hva temperaturer vi oppnår, og om det kan ansees som trygt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moskus endret tittelen til Connecte smart stikk - smart støpsel
28 minutes ago, DeVille said:

 

Jeg klarte ikke å finne ut om det er ett eller to rele, dvs om de to kontaktene kan styres uavhengig av hverandre. Noen som vet?

Det er bare den ene av de to kontaktene som kan styres (er smart), den andre kontakten er en vanlig "dum" kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DeVille skrev (30 minutter siden):

 

Jeg klarte ikke å finne ut om det er ett eller to rele, dvs om de to kontaktene kan styres uavhengig av hverandre. Noen som vet?

Det er ett rele, som styrer en utgang. Den andre har fast spenning. Fornuftig ved f.eks styring av panelovn eller lignende😊 uten å ha fysisk sett en, så vil jeg tro at den styrte kontakten er den som står parallell med inkluderings/betjeningsknappen😊

Sitat siden: Connecte Smart Stikkontakt er en dobbelt innfelt schuko stikkontakt hvor den ene brønnen kan styres trådløst eller ved hjelp av trykknapp. Stikkontakten følger ZigBee 3.0 og fungerer som en repeater I ZigBee nettverket. Med Connecte Smart Stikkontakter installert i et hjem vil derfor god ZigBee dekning i hele huset kunne være en realitet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer, det er den kontakten nærmest knappen som er styrbar. Den andre er en vanlig kontakt.

Jeg har et par sånne kontakter, og de er identiske med ELKO sine RS16 Polarhvit om man ser bort fra knappen.

Kontakten er stabil, og den gjør i alle fall det jeg ønsker at den skal, dvs styre en 800W panelovn etter temperatur gitt fra en Philips Hue sensor og en Aqara dør/vindussensor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.