Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Digitale termometer/hygrometer som er RFXCOM-kompatibel


ThomasBK

Anbefalte innlegg

Hei.
Kan dere ikke skrive eksempler på termometer/hygrometer dere har som fungerer med RFXCOM?
Jeg bruker HomeSeer 4, men det er vel ikke relevant - så lenge produktet er kompatibelt med RFXCOM.

Jeg finner svært få som er kompatible for tiden, eller jeg gjør feil (det kan også hende)...
Skriv gjerne inn eksempler her, så får jeg/vi en liste over billige til dyrere (og kanskje mer kvalitet) termometre/hygrometre som er kompatibel med RFXCOM...

For tiden har jeg prøvd å legge til følgende trådløse termometre, men som jeg ikke har fått til:
-Telldus FT007TH (Jeg manglet avkrysning for Viking-sensorer - så denne virker!)
-NEXA WTH-103
-UPM WT450 (Clas Ohlson)

 

Kanskje jeg gjør feil?

Endret av ThomasBK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Hr Kotelett said:

litt på siden, men finnes mangen Zigbee sensorer nå som er billige nå. Aqara f.eks.

De billige 433 MHz sensorne har nå fremdeles sin sjarm, spør du meg. Mye høyere oppdateringsfrekvens.  Funker en evighet med oppladbare batterier. Overlever til en viss grad utendørs.

 

Jeg bruker et par slike: https://www.clasohlson.com/no/Temperaturgiver---hygrometer/p/36-6726

Samt noen nokså like kjøpr på Ebay for en del år siden.

 

Aner ikke om de funker med RFXCOM men jeg vil jo tro det.  Jeg bruker en litt kjipere RTL2838+rtl_433 løsning.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blandt annet noen av disse:

https://www.jula.no/catalog/el-artikler-og-belysning/el-installasjon/plug-in-produkter/fjernstrombrytere/fjernstyrt-termometer-hygrometer-408092/

(ute/inne - inne/kjøleskap)

og diverse andre.

 

Jeg tror de fleste 433MHz termometere/hygrometere virker med RFXCOMM

 

Endret av harelabb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ThomasBK skrev (På 19.6.2023 den 18.16):

Jeg bruker HomeSeer 4, men det er vel ikke relevant - så lenge produktet er kompatibelt med RFXCOM.


Hvilke protokoller har du aktivert i plugin? Enkelte protokollerer fungerer ikke sammen, så det kan jo være det som er problemet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.