Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Er Blue Iris hacket!?


Einar

Anbefalte innlegg

Jeg kommer hjem og finner BI i evalueringsmodus! Prøver å legge inn lisens på ny, siste kode jeg fikk, men får beskjed om at det er en Extended Maintenance and support license.

Ehh ..... Ja, er ikke poenget med den at jeg fortsatt skal kunne bruke programvaren? Har jeg misforstått og må kjøpe en ny full lisens?

Prøver jeg å gå til hjemmesiden deres for å se hva jeg finner spør den meg om lisens, og gir etterpå beskjed om at det sertifikatet er invalid.

En kjapp Google indikerer at de (BI) har mistet kontroll. Er det andre her som bruker BI? Og har den gått i Demo modus hos deg?

 

Dette reiser spørsmålet om dette egentlig er trygg programvare å ha kjørende inne på eget nettverk. Her er det jo folk med mer kunnskap om sikkerhet enn meg. Hva mener dere?

 

Edit: Ja. Det er tydelig at BI har mistet klinkekulene!! Jeg fant "Blueiris Community" på Discord, og der levnes lite tvil om at noe brunt traff vifta!
Og det later til at ikke alle har blitt truffet av dette ( ennå ).
Her er et innlegg som later til å være fra en som sitter i stormens øye:
_______________________________
 

THE SOLUTION:

Make sure you have a copy of your license, and your most recent maintenance key, and you will likely need to register your software again. First with your license, then with your maintenance key (enter maintenance key behind Upgrade/Renew button)

If you do not have either of those, PLEASE email [email protected], and I will do what I can to find them.

That being said, as our server is down, this does prevent me from finding most license keys at the moment until it is back up. I can add your email address to my list, and reach out to you personally once I am able to search deeper for your license.

I was also not given an exact ETA for everything to be back up and running, but we are hoping to have it all in order by this evening (Eastern time zone) at the latest.

If you have further questions, or continue having an issue, EMAIL the support email address ([email protected]), and put in a request. I am currently running a solo ship here when it comes to handling these requests during this madness, and it is rather difficult bouncing between here and the support email to reply to everyone.

Endret av Einar
Funnet mer info.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde også dette nylig men la bare inn siste hovedlisens og siste vedlikeholdslisens og var oppe og gå igjen.

 

BI lever fint offline men sjekker for oppdateringer jevnlig og det kan tydeligvis lage krøll... Du kan velge å ikke få varsel om oppdateringer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjemmedude skrev (23 timer siden):

Har ikke BI selv så må spørre; kan man bruke BI offline og avskjermet internett og ikke bli påvirket av dette? 

Etter hva jeg forstår så må den på nett minst en gang i året for å sjekke lisens. Men jeg har ikke prøvd, så ta dette med en klype salt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.