Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Error når man kjøre script i Homeseer


Christian

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, Christian skrev:

Noen som har en forklaring/løsning ?

Sannsynligvis bruker du klasser som ikke er importert i HomeSeer. Scripts i TenScripting kjører lokalt i VS (ikke på HS), og dermed har man tilgang til hele biblioteket. Typisk tabbe jeg gjør er å glemme at HS-kompilatoren ikke er glad i Linq.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt det samme noen ganger, men da er det litt krøll med linjeskift på feil plass husker jeg. Lett å jøre feil i script editor vinduet i Homeseer da formatering ikke er så bra der, spesielt når en "bare" skal gjøre noen småforandringer i Homeeseer script editor istedet for å gjøre det i Notepad++ eller VS.  Men hvis du har tatt script filen rett fra VS editor så mulig glemt å inludere .net .dll filer for scriptet, kan være så mye....    men hva sier feilmeldingene, ikke noe fornuftig som kommer der? ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får en beskjed om at en variable er tatt i bruk før den er tilordnet, det kan jeg ikke helt skjønne, men skal trace i gjennom for å se.

 

I tilleg får jeg en dullion av den første, og en av den andre.

 

Compiling script C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\scripts\Multiroom_audio.vb: Referanse til et medlem som ikke deles, krever en objektreferanse.

 

Compiling script C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\scripts\Multiroom_audio.vb: Navneområdet eller typen som er angitt i importene System.Core, inneholder ikke noe felles medlem eller finnes ikke. Kontroller at navneområdet eller typen er definert og inneholder minst ett felles medlem. Kontroller at det importerte elementnavnet ikke bruker noen aliaser.

Endret av Christian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men fikk ett nytt problem, når jeg skulle bruke HS Touch Designer, så satte jeg opp at jeg skulle "Run scripts with value from elements", og da fikk jeg : 

Running script Multiroom_audio.vb :Målet forårsaket et unntak under aktivering.->Does entry point Main exist in script? ved System.RuntimeMethodHandle.InvokeMethod(Object target, Object[] arguments, Signature sig, Boolean constructor) ved System.Reflection.RuntimeMethodInfo.UnsafeInvokeInternal(Object obj, Object[] parameters, Object[] arguments) ved System.Reflection.RuntimeMethodInfo.Invoke(Object obj, BindingFlags invokeAttr, Binder binder, Object[] parameters, CultureInfo culture) ved A.c17b105f989efe61e5979e67bec1ef734.cffd66cb0782c50126727e3fa75582d7a()

 

Dette er hva jeg har i HS Touch :

 

 

Screen Shot 2017-02-11 at 11.16.10.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La til en ekstra Sub som jeg starter når jeg kjører fra HSTouch, så ble det så bra så.   

 

Public Sub TouchMain(ByVal Params() As Object)
        Dim Parms As String = Params(0).ToString + "|" + Params(1).ToString + "|" + Params(2).ToString + "|" + Params(3).ToString
        Main(CType(Parms, Object))
    End Sub

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Christian skrev:

La til en ekstra Sub som jeg starter når jeg kjører fra HSTouch, så ble det så bra så.   

 

Public Sub TouchMain(ByVal Params() As Object)
        Dim Parms As String = Params(0).ToString + "|" + Params(1).ToString + "|" + Params(2).ToString + "|" + Params(3).ToString
        Main(CType(Parms, Object))
    End Sub

Smart! :) 

 

Du kan forenkle det slik, hvis du ønsker:

Public Sub TouchMain(ByVal Params() As Object)
    Dim parameters As String = String.Join("|", Params)
    Main(parameters)
End Sub 

 

eller bare

Public Sub TouchMain(ByVal Params() As Object)
    Main(String.Join("|", Params))
End Sub 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.