Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Homeseer problem - Får ikke lagt til Fibaro 212 skikkelig


Marius-H

Anbefalte innlegg

Forsøker å få opp Homeseer og styring av to Fibaro 212 dimmere.

 

Har forsøkt å legge til med og uten sikkerhet. Langt unna, 2m unna, 1m unna, og 1cm unna. Men får det ikke til å fungere.

Noen som har vært borti lignende?

Screenshot.png

fibaro.png

Screenshot from 2017-02-12 22-00-19.png

zwave.png

Endret av Marius-H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snaisen Network ID. Sannsynligheten for den er ganske liten... men OK.

 

Jeg vet ikke hva som er feil, men noe er det, så la oss prøve dette:

  1. Ekskluder noden (dvs dimmer 2)
  2. Slett interfacet helt.
  3. (For sikkerhets skyld) Restart serveren
  4. Sett opp interface på ny
  5. Legg til noen (non-secure) på ny med en avstand under 1 m.

 

Hvis ikke det fungerer så er det noen funky enten med controlleren eller nodene...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører du Uzb1 på virtuel siden du har på serial port dev/ttyAcm0 og ikke Com3 f.eks? Jeg har ikke peiling på hva det kan være som forårsaker problemet hos deg, jeg bare sammenlignet med det jeg har. Og jeg kjører ikke virtuelt, så derfor har jeg min Uzb1 på com3 i homeseer.

 

Ville vel ikke funket i det hele tatt om Homeseer ikke fant uzb1'n så er en longshot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutes ago, Hr Kotelett said:

Kjører du Uzb1 på virtuel siden du har på serial port dev/ttyAcm0 og ikke Com3 f.eks? Jeg har ikke peiling på hva det kan være som forårsaker problemet hos deg, jeg bare sammenlignet med det jeg har. Og jeg kjører ikke virtuelt, så derfor har jeg min Uzb1 på com3 i homeseer.

 

Ville vel ikke funket i det hele tatt om Homeseer ikke fant uzb1'n så er en longshot.

 

Hvordan endrer jeg serial port?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎13‎.‎02‎.‎2017 klokken 8.33, Moskus skrev:

En ting til: Prøv å trekk ut UZB1'en og sett den i igjen.

Ser ut som om du har et trådløst tastatur/mus tilkoblet en annen USB. Veldig likt oppsett som meg, ser det ut som. Jeg opplevde her om dagen at tastaturet "overtok" COM3 når jeg nappet ut UZB1. Bare sånn i tilfelle du opplever det samme (symptomet er at UZB1 ikke får tilgang til COM3, får feilmelding i HS3).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.