Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Beste løsning i dag?


Ole Marius

Anbefalte innlegg

Hei,

Har Homey pr i dag hjemme og det funker tålelig greit når man får satt det opp. Men det er et helvete å få satt opp, samt når noen ting må byttes ut.

Jeg begynner å bli gæren av dette systemet..

 

Hvilken løsning er anbefalt som smidig i dag?
Jeg styrer lys, temp, gardinene mine med switchbot.

 

Tror ikke jeg skal ha noe mer med Homey å gjøre fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

"Best" er jo nesten et umulig spørsmål å svare på for det er veldig avhengig av dine kunnskaper og lærevilje. Jeg har hatt installert Telldus, Zipatile, Fibaro HC2, Homeseer3/4 og har endt på NodeRed og ser meg ikke tilbake. Har vært hatt til vurdering Home Assistant, OpenHAB og et par andre uten at de passet mitt hode...

 

Jeg må nok innrømme at det tok litt tid å snu om hodet til NodeRed for det lignet ikke på noen av de andre systemene jeg hadde vært borti. Kjører fint på en liten Raspberry Pi eller på hvilken som helst PC og koster ikkeno...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole Marius skrev (På 28.10.2023 den 18.04):

Hei,

Har Homey pr i dag hjemme og det funker tålelig greit når man får satt det opp. Men det er et helvete å få satt opp, samt når noen ting må byttes ut.

Jeg begynner å bli gæren av dette systemet.

Hvis du synes Homey er et helvete å få satt opp, har du en utfordring. Jeg har hatt Homeseer, Fibaro og Futurehome, og den desidert enkleste var Homey Pro, ja og i den nye får du også Advanced Flow med i pakken. Enkelt, kompatibelt med det meste, og alle mine smarthus kunder er fornøyd.

Men som @SveinHa skriver, er det mye smak og behag, og hvor mye programmerings kunnskap du besitter, eller ønsker du å tilegne deg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Byelektrikeren skrev (På 2.12.2023 den 20.08):

Hvis du synes Homey er et helvete å få satt opp, har du en utfordring. Jeg har hatt Homeseer, Fibaro og Futurehome, og den desidert enkleste var Homey Pro, ja og i den nye får du også Advanced Flow med i pakken. Enkelt, kompatibelt med det meste, og alle mine smarthus kunder er fornøyd.

Men som @SveinHa skriver, er det mye smak og behag, og hvor mye programmerings kunnskap du besitter, eller ønsker du å tilegne deg.

 

Helt enig der. Startet med Telldus Live. Ville ha litt mere muligheter så jeg gikk over til Home Assistant. Avansert og med utrolig mye muligheter. Fungerte bra lenge men det er for mye styr for å få ting til å fungere. Hadde noen tilfeller der alt låste seg. Måtte legge alt inn på nytt en gang. Gikk lei i høst da alt av z-wave sluttet å virke. Fikk tips om Homey. Da åpnet en ny verden seg. Enkelt å legge til nye enheter og har støtte for det meste. Det aller beste er stabiliteten og responsen. Det fungerer! Jeg har en salig blanding av mange forskjellige merker og standarder så jeg var forberedt på utfordringer. Det som har vært negativt med overgangen er at jeg savner mulighetene med dashboards som Home Assistant hadde. Var kjekt å kunne ha forskjellige dashboards på de enkelte enheter. Det er en mye enklere løsning i Homey. Det jeg eksperimenterer mer med nå er Advanced Flow. Genialt enkelt samtidig som det er uante muligheter.

 

Mvh Kjetil   

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.