Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Bruke 433 MHz til å styre Z-Wave-enhet via Domoticz?


Venin

Spørsmål

7 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 1

Nå bruker jeg Homeseer og har brukt Telldus Live, men der er ihvertfall ikke det noe problem. Er jo bare HVIS bryter x er PÅ, SÅ slå PÅ lampe Y...hvis du skjønner hva jeg mener, men jeg kjenner ikke Domoticz.


Edit: så ikke at det stod dimming, det er vel kanskje verre ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Skjønner, men da funker det til det jeg trenger. Er det rimelig å anta at alt mulig fjas på eBay på 433 MHz da kan brukes? Et kjapt søk gir f.eks. denne: http://www.ebay.com/itm/RF-Gate-Key-Remote-Control-Garage-Door-Transmitter-Wireless-315MHz-433MHz-/322323893546?var=&hash=item4b0c004d2a:m:mPbo3Q_DFqF4X4YJXzswdCA 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Oki. Et lite oppfølgingsspørsmål: Nexa LWST-605 (https://www.netonnet.no/art/hjem-og-fritid/smartehjem/nexa/nexa-lwst-605/183087.11676/ ) har følgende dimmefunksjon: 

 

DIMMER-funktion : * För att styra dimmern, tryck vippan till läge “PÅ” två gånger (mottagarens lampa börjar lysa), tryck samma “PÅ”-knapp igen och lampan stannar vid önskad ljusstyrka. * För omedelbar avstängning, tryck vippan mot “AV”-läget.

 

Mulig å få til dette via Domoticz?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
46 minutter siden, Venin skrev:

Mulig å få til dette via Domoticz?

Både nei og ja.

 

Det er Nexa-mottakeren som tolker to På-signaler etter hverandre som dim. Bryteren sender kun det samme signalet to ganger. Det har du mulighet til selv, men praksis tilsier at dette er i beste fall ustabilt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.