largie Skrevet 10. januar 2024 Skrevet 10. januar 2024 Jeg har benyttet Telldus sitt system i årevis og vært happy med det. Men de siste månedene har dem gjort så store forandringer i APIet sitt at tredjepart systemer som Home Assistant ol er blitt ubrukelig. Det store spørsmålet er da, hvilke styreboks ville dere ha kjøpt i 2024 for dette? Primært benyttet av Home Assistant, men da hovedsakelig lokalt og standalone boks? Siter
stigvi Skrevet 10. januar 2024 Skrevet 10. januar 2024 largie skrev (23 minutter siden): hvilke styreboks ville dere ha kjøpt i 2024 for dette Hva er "dette"? Siter
largie Skrevet 10. januar 2024 Forfatter Skrevet 10. januar 2024 stigvi skrev (52 minutter siden): Hva er "dette"? "Dette" er som overskriften sier; styring av alle 433 Mhz enheter. Siter
christbj Skrevet 10. januar 2024 Skrevet 10. januar 2024 largie skrev (8 timer siden): Jeg har benyttet Telldus sitt system i årevis og vært happy med det. Men de siste månedene har dem gjort så store forandringer i APIet sitt at tredjepart systemer som Home Assistant ol er blitt ubrukelig. Det store spørsmålet er da, hvilke styreboks ville dere ha kjøpt i 2024 for dette? Primært benyttet av Home Assistant, men da hovedsakelig lokalt og standalone boks? Broadlink RM 4 Pro. https://www.home-assistant.io/integrations/broadlink/ Jeg har såvidt kommet i gang med min, har fått kontroll på det motoriserte lerretet i kjellerstuen. Målet er å få kontroll på alle komponenter i rommet for å automatisering. Det er litt tungvint å måtte lese av og registrere hver enkelt kommando (knappetrykk) du vil ha inn i Home Assistant, men når det først er gjort fungerer det stabilt. Jeg vil tro at du kan bruke den til å lese alt som ikke er kryptert og som bruker 433 Mhz eller infrarød kommunikasjon. Siter
largie Skrevet 10. januar 2024 Forfatter Skrevet 10. januar 2024 Virka litt knot ja, men den funker da helt offline på 433? IR er ikke jeg så interessert i :-) Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.