Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Kobling av Heatit Z-water 2 og 230v aktuatorer


Erikmy

Anbefalte innlegg

Heisann.
Er ikke elektriker og sliter litt litt med å forstå dette koblingsskjemaet.


Jeg kjønner at L N på toppen er strøm inn, men jeg skjønner ikke helt hva som skjer med L N ut på toppen og ned mot portene man skal feste strøm mot aktuatorene.

Er det noen som hadde orket å tegne inn en aktuator i skjemaet slik at det blir klarere for meg?
 

Heatit230v.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aktuatorene er tegning inn på skjemaet. Nederst på bildet. N fra N-klemme på toppen og L fra NO utgangen på Z-Water2.

Alle 'C' laskes bortover, og henter tilførsel fra L på toppen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MrE skrev (5 minutter siden):

Aktuatorene er tegning inn på skjemaet. Nederst på bildet. N fra N-klemme på toppen og L fra NO utgangen på Z-Water2.

Alle 'C' laskes bortover, og henter tilførsel fra L på toppen.

 

 

Hmm, ok, så rundingene med kryss representerer aktuatorene? Er dette en normal måte å gjøre det på?


Oppsettet for 24v med strøm inn på z-water2, og så LN ut fra bunn mot aktuatorene var litt sånn jeg så for det i hodet mitt og slik løsningen er koblet opp fra tidligere med den gamle styriongsenheten, men da skjønner jeg det blir litt annerledes.

Takk! 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MrE skrev (12 minutter siden):

Husk at Z-Water2 er for 230V aktuatorer, ikke 24V aktuatorer. Du må sjekke at aktuatorene dine er 230V.


Z-Water kan fint brukes med både 230V, 24V og alle andre typer aktuatorer sålenge spenningen til aktuator er lavere eller lik 230V.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Z-Water2 kan ikke brukes slik hvis det kobles iht. skjemaet nei.

Bruker du ekstern trafo tilpasset driftspenning på aktuator og bruker relèene på Z-Water2, så kan du fint gjøre det, men slik skjemaet viser så gir den 230V ut til aktuator.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.