Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

[LØST] RFXCOM binding


Øyvind

Anbefalte innlegg

Har installert bindinga for RFXCOM, og plugget RFXtrx433E direkte i PI`en med USB-kabel.

 

Finner ingen enheter, og skal den registreres manuelt trengs en hel del opplysninger jeg ikke sitter med.  What to do?

Endret av Øyvind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Øyvind skrev:

Har installert bindinga for RFXCOM, og plugget RFXtrx433E direkte i PI`en med USB-kabel.

 

Finner ingen enheter, og skal den registreres manuelt trengs en hel del opplysninger jeg ikke sitter med.  What to do?

Openhab2? binding versjon 2.x eller 1.x?

 

edit:Hehe. jeg har jo snakket med deg før om oppsett av OH2...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, Lazarus said:

Antar du har v2,x av binding. Den skal da dukke opp i inbox. men du må ha i usb kabel når openhab startes, eller binding installeres, hvis ikke ta en restart på openhab.

har du sett noe her?
http://docs.openhab.org/addons/bindings/rfxcom/readme.html

 

 

Installerte med USB kabelen tilkoblet RPI og RFXTRX.   Har rebootet, og da den fortsatt ikke dukker opp forsøkte jeg å reinstallere. 
Den dukker ikke opp i inbox.  Kan det være noe USB-trøbbel tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, iblis skrev:

Du må gå inn på Inbox og trykke på + tegnet. Så velger du  RFXCOM binding og legger til USB receiveren manuelt. Når det er gjort skal autodiscover ta over og fylle opp inboxen din med RFXCOM enheter.

Trodde receiveren skulle dukke opp automagisk også... ref dokumentasjonen for bindingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Lazarus skrev:

Trodde receiveren skulle dukke opp automagisk også... ref dokumentasjonen for bindingen

 

Det kan godt hende du har riktig, men den har aldri dukket opp automatisk hos meg på de tidligere beta versjonene da jeg la til en rfxtrx433. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, iblis skrev:

 

Det kan godt hende du har riktig, men den har aldri dukket opp automatisk hos meg på de tidligere beta versjonene da jeg la til en rfxtrx433. 

Ser at den ikke dukker opp når jeg bruker 2.0 vesjonen hos meg heller... da virker ikke det med andre ord...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Øyvind endret tittelen til [LØST] RFXCOM binding

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.