Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

on/off relé bak portåpner med impuls-knapp (holde inne)


Evelen

Spørsmål

Skrevet (endret)

Har kjøpt hus, og i garasjen er det en Hörmann Supramatic E2 garasjeportåpner.

Det følger med to trådløse knapper/fobber og det er i tillegg en bryter på vegg på innsiden av garasjen for å styre denne. Alle knappene krever at man holder inne knappen litt, et enkelt klikk er ikke nok. Men jeg vil tro at det å holde inne i et kvart sekund er tilstrekkelig, ikke lenge.

 

Jeg tenker at bak denne bryteren på veggen burde det gå an å putte inn et zigbee relé, men må ha noe som sender en kort impuls (ikke for kort) og ikke slår helt av eller på.

Er det noe slik på markedet?

 

 

440425794_1168371070832010_963100791259227075_n.jpg

440203295_800475478330215_8384356492150446147_n.jpg

Endret av Evelen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0
Evelen skrev (1 time siden):

Har kjøpt hus, og i garasjen er det en Hörmann Supramatic E2 garasjeportåpner.

Det følger med to trådløse knapper/fobber og det er i tillegg en bryter på vegg på innsiden av garasjen for å styre denne. Alle knappene krever at man holder inne knappen litt, et enkelt klikk er ikke nok. Men jeg vil tro at det å holde inne i et kvart sekund er tilstrekkelig, ikke lenge.

 

Jeg tenker at bak denne bryteren på veggen burde det gå an å putte inn et zigbee relé, men må ha noe som sender en kort impuls (ikke for kort) og ikke slår helt av eller på.

Er det noe slik på markedet?

 

 

440425794_1168371070832010_963100791259227075_n.jpg

440203295_800475478330215_8384356492150446147_n.jpg

Ingen anelse om det finnes noe med zigbee.

Med esphome gjør du det lett slik:

 

- switch.turn_on: gararasjeport_opp
- delay: 0.5s
- switch.turn_off: gararasjeport_opp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Du kan bruke hva som helst med potensialfri kontakt til portstyring, tror denne kan brukes (2 kontakter men du trenger bare 1. Beskrevet å være"dry contact", altså potensialfri kontakt). Jeg har noen Nexa AN-179 til mine porter.

 

Veldig greit å i tillegg ha endebrytere slik at automatikken VET om porten er åpen eller stengt.

 

Jeg styrer portene med både original fjernkontroll, ZWave fjernkontroll(via Node-RED) og fra flere skjermer rundtom i huset og på tlf (Virtuino og Node-RED Dashboard).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.