Jump to content
  • Sign Up
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Feilmelding for Nordpool integrasjonen i lang tid nå - ingenting skjer?

VikingOy

Recommended Posts

Helt siden oppgradering av HA til 2024.7.x har jeg fått følgende feimelding i loggen (noe forkortet):

Logger: homeassistant.util.loop
Source: util/loop.py:136
First occurred: 9:46:48 PM (3 occurrences)
Last logged: 9:50:00 PM

Detected blocking call to open with args ('/usr/local/lib/python3.12/site-packages/pytz/zoneinfo/Europe/Stockholm', 'rb') inside the event loop by custom integration 'nordpool' at custom_components/nordpool/__init__.py, line 158: tz=timezone("Europe/Stockholm"), (offender: /usr/local/lib/python3.12/site-packages/pytz/__init__.py, line 108: return open(filename, 'rb')), please create a bug report at https://github.com/custom-components/nordpool/issues

Jeg har (selvsagt) ikke lagt inn noen issue på GitHUB fordi jeg regnet med at det kommer helt sikkert noen andre som har mer peiling enn meg, til å gjøre. Men så ser ikke ut til å ha skjedd (?)  Kan det bety at det er kun meg som får denne feilmeldingen hver eneste gang jeg restarter eller booter HA ?

Hører veldig gjerne om noen andre også får denne feilmeldingen.

Betyr svaret ditt at det er du som er maintainer av den integrasjonen (og at du følte seg truffet?), eller gråter du bare på vegne av andre? 

Det var ikke min hensikt å kritisere noen for noe, men om du uansett kunne svart på spørsmålet mitt: Er dette en kjent og erkjent feil som alle får, eller er det bare meg? 

VikingOy skrev (2 timer siden):

Betyr svaret ditt at det er du som er maintainer av den integrasjonen (og at du følte seg truffet?), eller gråter du bare på vegne av andre?

Verken det ene eller det andre

VikingOy skrev (2 timer siden):

Det var ikke min hensikt å kritisere noen for noe

Da synes jeg ikke overskriften din på denne tråden er valgt med omhu. Og jeg ga bare uttrykk for hva jeg synes - at det _ikke_ er gått lang tid.