Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

OneDrive sync problemer


Rolf Helge

Anbefalte innlegg

Hei

 

Synkronisering problemer

 

Har lagt det meste opp i skyen OneDrive

 

Har lagt Ondrive på en filserver i hjemmet og det er blitt kopiert ned til den.

 

Bruker mappestrukturen fra Onedrive/ Mine dokumenter osv....  på FILSERVEREN lokalt

 

Men ser den ikke blir oppdatert/synkronisert  ONLINE, hverken når jeg legger til filer eller sletter

 

Når en søker på nette så er det stort sett bare info hvordan en setter opp OneDrive første gangen

 

Håper noen kan dette og tar seg tid og forklare hva jeg har gått glipp av

 

 

Ha en fin kveld

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Moskus skrev:

Jeg bruker OneDrive mye, men har ikke sett det problemer. Har den først dratt ned alle filene, så har den tilgang.

 

Hva beskjed får du hvis du trykker på OneDrive-ikonet nede ved klokka?

Der står det OneDriver er oppdatert

 

Vil jo gjerne at det LOKALE på serveren skal kopiere OPP i skyen automatisk, nye og sletting av filer osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Moskus skrev:

Det er jo ikke så mange valg å ta. Enten fungerer det eller så fungerer det ikke.

 

Men du sier du har installert det på "filserveren". Det er en ren Windows-maskin, ikke et NAS eller noe slikt?

Ja det er en rein windows maskin med en ny installasjon på.

 

Er vanlig maskin med 4 disker der den ene er c, de andre 3 er satt opp i raid5

 

mappen OneDrive ligger på raid oppsette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Merko skrev:

hehe tja. ikke helt enig.

 

Synes selv Jotta er bedre på nesten alle måter.

Heller ikke oppleved problemer slik som trådstarter beskriver med OneDrive.

 

Virker fristende og prøve dette

 

Har 365 familie ab og synes det var fint med 5x1tb inkludert

 

Med dette så kommer det jo i tillegg på 590,- men om jeg ikke får dett til med onedrive så må nok jeg vurdere bytte

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Merko skrev:

Heller ikke oppleved problemer slik som trådstarter beskriver med OneDrive.

Ikke jeg heller. Men personlige erfaringer som at jeg aldri har opplevd sånne problemer jeg heller med OneDrive, har lite å si for stakkars @Rolf Helge som faktisk opplever problemer. Du finner sikkert dem som har problemer med Jotta også.

 

Så vidt jeg kan se skal det ikke være noen problemer med RAID-oppsett og OneDrive, alle filendringer skal det jo gis beskjed om fortløpende uansett. Med mindre du bruker en RAID-controller som ikke er helt 100%...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Moskus skrev:

Ikke jeg heller. Men personlige erfaringer som at jeg aldri har opplevd sånne problemer jeg heller med OneDrive, har lite å si for stakkars @Rolf Helge som faktisk opplever problemer. Du finner sikkert dem som har problemer med Jotta også.

 

Så vidt jeg kan se skal det ikke være noen problemer med RAID-oppsett og OneDrive, alle filendringer skal det jo gis beskjed om fortløpende uansett. Med mindre du bruker en RAID-controller som ikke er helt 100%...

Takker Moskus og Merko for sine forsøk, men er like lang her

 

Blir så frustrerte på hele dritten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Moskus skrev:

Er det Windows 10 vi snakker om? Kjører du faktisk siste versjon av OneDrive (for det er vesentlig)? installerte win 10Pro  sist uke så det bør jo være siste verisjon, alle oppdateringer er tatt

 

... og testet du denne: Har gått gjennom og sett ja, har prøvd mye av forslagene og blir ikke klok på det

Hadde jo vært flaks om dere bodde i Rogaland :-)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Rogaland, men hjemmebesøk for å se på en OneDrive synkronisering er nok hakket over de tjenestene jeg tilbyr via forumet... ;) 

 

Og et tåpelig spørsmål til: Hvis du setter det opp på en annen maskin, så fungerer det helt prikkfritt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å skyte en pil i mørket her:

Kan det være noe med tanke på konto som kjører onedrive på de forskjellige maskinene?

Du sier filserver: Hva slags operativsystem på denne?

Har du logget av filserveren når endringene skjer på filsystemet? Det kan være at Onedrive kjører på din konto, men er kun aktiv når du er pålogget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Moskus skrev:

Jeg bor i Rogaland, men hjemmebesøk for å se på en OneDrive synkronisering er nok hakket over de tjenestene jeg tilbyr via forumet... ;) 

 

Og et tåpelig spørsmål til: Hvis du setter det opp på en annen maskin, så fungerer det helt prikkfritt?

:-)

Har vurdert det ja

 

Har satt opp kopiering til vanlig disk så får jeg gå litt grundigere til verks etter det, er 900mb så det tar litt tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Guahtdim skrev:

Bare for å skyte en pil i mørket her:

Kan det være noe med tanke på konto som kjører onedrive på de forskjellige maskinene?

Du sier filserver: Hva slags operativsystem på denne?

Har du logget av filserveren når endringene skjer på filsystemet? Det kan være at Onedrive kjører på din konto, men er kun aktiv når du er pålogget.

Win 10pro, der jeg ALLTID er pålogget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Oppstart kan du ordne med å velge Win-tast + R -> Skriv "control userpasswords", og ta bort haken om at brukeren må logge på.

 

Omstart hver natt (hvorfor nå det måtte være nødvendig?!?) kan du ordne med en sheduled task som kjører "shutdown" med parametre "-f -r -t 01".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.