SveinHa Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden stigvi skrev (2 timer siden): Så det blir jo veldig avhengig av gode værvarsler. Jeg kan love deg at så gode værvarsler finnes ikke... Hvordan skal kvarters strømpriser kunne hjelpe på noe som helst når produksjonen må meldes inn dagen før? Ille nok å treffe noenlunde på døgnproduksjonen... Nå når NordPool har begynt å levere kvarterspriser så tror jeg det enkleste er å omforme de 96 kvarterene til 24 timer og la resten bli som før... Har tatt et par tilfeldige sjekker og ser at snittet av 4 kvarter stemmer med timesprisen fra hvakosterstrommen.no Siter
stigvi Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden SveinHa skrev (37 minutter siden): Nå når NordPool har begynt å levere kvarterspriser så tror jeg det enkleste er å omforme de 96 kvarterene til 24 timer og la resten bli som før... Har tatt et par tilfeldige sjekker og ser at snittet av 4 kvarter stemmer med timesprisen fra hvakosterstrommen.no NVE har sagt at prisen i privatmarkedet skal være snitt av de fire prisene i hver time. Så det er definitivt det som gjelder 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.