Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Problemer med UZB1 og Wall-2C


oevensen

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har kjøpt meg en veggkontroller Wall-2. Når jeg prøver å inkludere denne i nettverket mitt så feiler det hver gang. Har prøvd å tilbakestille produktet, inkludere det som non secure, også prøvd secure. Legger ved noen bilder som viset feilmelding og logg. Håper noen kan hjelpe med dette.

 

usb 1.PNG

usb2.PNG

Endret av Moskus
Mer informativ tittel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært diverse problemer med .312, men vet ikke om det har vært noen som dette. Fungerer resten av Z-wave-nettet som det skal? Testet en annen USB-port? Restartet serveren?

 

Du kan prøve siste beta av z-wave-plugin, den mener jeg fikser en del merkeligheter (husk backup først). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, ZoRaC skrev:

Fysisk maskin eller virtuell?

Prøvd en exclude?

Ja resten virker greit. Ser at under node-information (z-wave) så ligger kontrolleren som node 64, men den vises ikke i Device manager. Denne må jeg jo få slettet, men hvordan gjør jeg det?

 

Skal prøve å restarte pc en gang til. 

 

Hvis ikke dette virsker så kan jeg prøve å oppdatere z-wave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ZoRaC skrev:

Det har vært diverse problemer med .312

Meh. Ikke noe særlig spesielt, egentlig.

 

1 time siden, oevensen skrev:

Denne må jeg jo få slettet, men hvordan gjør jeg det?

Du ekskluderer noden. Da skal den fjernes.

 

Eventuelt kan du prøve å velge en Import funksjon, da importerer HomeSeer de nodene som ligger i controller men ikke i HS. Bare husk å vekk Wall2C først, den skal gjøre de samme prosedyrene som ved en Add Node.

 

 

MEN Interfacet ditt har jo en gul trekant? Det skal være et grønt "check" (en hake) hvis alt er vel.

Får du noen feilmeldinger i loggen når du starter HS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Moskus skrev:

Meh. Ikke noe særlig spesielt, egentlig.

Nok til at jeg har latt være å oppgradere...

 

13 timer siden, Moskus skrev:

MEN Interfacet ditt har jo en gul trekant? Det skal være et grønt "check" (en hake) hvis alt er vel.

Får du noen feilmeldinger i loggen når du starter HS?

 

Er den ikke gul pga den feilmeldingen han får om restart av interface? Jeg tenkte det var derfor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ZoRaC skrev:

Nok til at jeg har latt være å oppgradere...

 

 

Er den ikke gul pga den feilmeldingen han får om restart av interface? Jeg tenkte det var derfor...

Jo den er gul pga erroren som kommer når jeg prøver å inkludere veggkontrolleren. Interfacen restarter automatisk når jeg prøver å legge til den nye noden. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Moskus skrev:

Meh. Ikke noe særlig spesielt, egentlig.

 

Du ekskluderer noden. Da skal den fjernes.

 

Eventuelt kan du prøve å velge en Import funksjon, da importerer HomeSeer de nodene som ligger i controller men ikke i HS. Bare husk å vekk Wall2C først, den skal gjøre de samme prosedyrene som ved en Add Node.

 

 

MEN Interfacet ditt har jo en gul trekant? Det skal være et grønt "check" (en hake) hvis alt er vel.

Får du noen feilmeldinger i loggen når du starter HS?

 

Det går ikke å eksludere noden, får error da og. Har prøvd import funksjosnen uten hell. 

 

Bilde av loggen ligger øverst på siden her. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes noden nettverket nå (se Node Information)? Hvis den finnes, men ikke kan ekskluderes hadde jeg brukt "Remove faulty node" eller hva det heter, under Z-wave på selve devicen. Så factory reset på bryteren. Slette alle tilhørende devicer. Så restart av interface og prøv igjen... Står den langt fra controller når du inkluderer? 

 

Har hatt masse inkluderingsproblemer med ulike enheter. Har funket etter flere forsøk. Vært oppe i 5-6 forsøk på noen Fibaro multisensorer... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎12‎.‎03‎.‎2017 klokken 7.25, ZoRaC skrev:

Nok til at jeg har latt være å oppgradere...

Okay. Du om det. ;)

Jeg vil uansett oppfordre alle til å oppdatere. :)

 

 

Den ‎12‎.‎03‎.‎2017 klokken 9.09, oevensen skrev:

Det går ikke å eksludere noden, får error da og. Har prøvd import funksjosnen uten hell. 

Har du prøvd å trekke UZB1 ut fra maskinen? La den ligge 10 sekunder før du setter den inn igjen.

 

Kanskje vi nå skal begynne med å ta en backup av Z-wave interfacet ditt før vi herjer noe mer?

Hvor mange noder har du? Låser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Moskus skrev:

Okay. Du om det. ;)

Jeg vil uansett oppfordre alle til å oppdatere. :)

 

 

Har du prøvd å trekke UZB1 ut fra maskinen? La den ligge 10 sekunder før du setter den inn igjen.

 

Kanskje vi nå skal begynne med å ta en backup av Z-wave interfacet ditt før vi herjer noe mer?

Hvor mange noder har du? Låser?

 

Har prøvd å bytte usb, men hadde ikke den frakoblet i 10sek. Kan prøve det. Det jeg ser i oppstartsloggen er at UZB1 feiler hver gang jeg starter HS3 på nytt. Må manuelt inn å aktivere den. Kan det være problemer med at disken på maskinen er ganske full? Har 2-3gb ledig. Har fått problemer med HS3 før fordi disken var full, men da var den helt full.

 

Jeg har 20 noder. Ingen låser, alt er lagt til som non-secure.

 

Har tatt en back-up. 

Har du en link til prosedyren ved å oppdatere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2-3 GB er fremdeles plass. HomeSeer krangler når den ikke får skrevet data til databasen, men da skal det være rimelig fullt.

 

For meg virker det som om noe gjør at UZB1'en din ikke snakker helt med HomeSeer. Hvilken plugin versjon har du? Det kan være verdt et forsøk å installere siste beta, bare husk å ta backup av hele HS3-mappen først (det er for så vidt alltid en god idé innimellom).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Moskus skrev:

2-3 GB er fremdeles plass. HomeSeer krangler når den ikke får skrevet data til databasen, men da skal det være rimelig fullt.

 

For meg virker det som om noe gjør at UZB1'en din ikke snakker helt med HomeSeer. Hvilken plugin versjon har du? Det kan være verdt et forsøk å installere siste beta, bare husk å ta backup av hele HS3-mappen først (det er for så vidt alltid en god idé innimellom).

 

Har nå installert den nyeste versjonen av zwave plugin. Det gikk greit. 

Prøvde også å legge til en annen kontroller for å sjekke om problemet var der og, men den fikk jeg inkludert uten problem. 

 

Så det er problemer med den nye veggkontrolleren som heter ZME WallC-S.

 

 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Hei

 

Fikk du løst dette problemet? Har 2 stk jeg ikke får inkludert, får samme feilmelding, men i motsetning til deg får jeg ikke feilmelding når jeg ekskludert de. 

Har hatt de inne før uten problem, men etter jeg valgte/ble tvunget til å starte på nytt, så får jeg ikke inkludert de igjen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.