Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Alexa og Multireg termostater


Fermate

Anbefalte innlegg

Noen som bruker Alexa til å endre setpoint på en Multireg termostat?

 

Problem1: Før kunne ikke HS sette den verdien fordi den var multibyte (eller hva det nå hette)

Noen sa at det var fikset nå og jeg ser at jeg nå kan sette verdien fra WEB, men hva med fra CAPI eller SCRIPT?

(jeg får det ikke til)

 

Problem2: Hva med komma-tall? Alexa hjelperen til J00n tar bare heltall. Parser dere kommandoen selv? Deler dere kode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Fermate skrev:

Noen sa at det var fikset nå og jeg ser at jeg nå kan sette verdien fra WEB, men hva med fra CAPI eller SCRIPT?

(jeg får det ikke til)

Hvis du kan sette det fra Web så er det overveiende sannsynlig at CAPI fungerer. Men kan det være en "punktum" mot "komma" problematikk? Det skjer jo hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Moskus skrev:

Hvis du kan sette det fra Web så er det overveiende sannsynlig at CAPI fungerer. Men kan det være en "punktum" mot "komma" problematikk? Det skjer jo hele tiden.

Har ikke kommet til det med komma ennå (og det er jo lett). 

 

Om devref til setpoint propertyen er 2345 og verdien jeg vil sette er 20, hva er script statementet jeg skal bruke da?

 

Dim capi As HomeSeerAPI.CAPIControl
capi .?? = ???

hs.CAPIControlHandler(capi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

            Dim newValue as Double = YOUR_NEW_VALUE
            Dim CAPIcontrol As HomeSeerAPI.CAPIControl = Nothing
            For Each cc As HomeSeerAPI.CAPIControl In hs.CAPIGetControl(ref)
                If newValue = cc.ControlValue Then
                    CAPIcontrol = cc
                    Exit For
                End If
            Next

            If CAPIcontrol IsNot Nothing Then
                hs.CAPIControlHandler(CAPIcontrol)
                CAPIcontrol = Nothing
            Else
                hs.WriteLog("SetPoint script", "CAPI not found for value " & newValue & " on device " & ref)
            End If

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.