Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Tale meldinger over Squeezebox


Fermate

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge visst om muligheten til å sende tale meldinger fra HS ut over Squeezebox men har aldri tatt det i bruk.

 

Siri og Alexa posisjoneres nå som alternativer til HS-SpeakerClient men ingen av dem har noen god funksjon for telemeldinger (statuser, advarsler og bekreftelser for eksempel)

 

Jeg satte meg derfor ned for å se på dette i dag men står fast og trenger litt starthjelp.

 

Er det noen her som kjører tale meldinger ut over Squeezebox?

Hva må jeg sette opp i HS?

Må jeg endre noe i LMS? -Hvordan bruker jeg det? (Dukker de opp som speakerclients på linje med de andre?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Fermate skrev:

Jeg har lenge visst om muligheten til å sende tale meldinger fra HS ut over Squeezebox men har aldri tatt det i bruk.

 

Siri og Alexa posisjoneres nå som alternativer til HS-SpeakerClient men ingen av dem har noen god funksjon for telemeldinger (statuser, advarsler og bekreftelser for eksempel)

 

Jeg satte meg derfor ned for å se på dette i dag men står fast og trenger litt starthjelp.

 

Er det noen her som kjører tale meldinger ut over Squeezebox?

Hva må jeg sette opp i HS?

Må jeg endre noe i LMS? -Hvordan bruker jeg det? (Dukker de opp som speakerclients på linje med de andre?)

Jeg bruker OpenHAB så HS kan jeg ikke hjelpe deg med.

MEN, bruker talemeldinger over squeezebox en del. LMS trenger ingen endring for å gjøre dette, I OpenHAB så sendes bare en url som peker på en TTS tjeneste til squeezebox klienten og så spiller den av "teksten".

 

Delay må en regne med(1-2 sekunder på sitt verste hos meg). Men en kan sette opp lokal TTS tjeneste dersom en vil ha bedre respons.

 

kanskje denne hjelper litt med HS? http://board.homeseer.com/showthread.php?p=936353

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.