Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

WA00Z-1 Z-Wave Wireless Light Switch


Ronny

Anbefalte innlegg

Gleden var stor da en eske fra FedEx ankom i dag.

Litt snadder i form av bla.  WA00Z-1 Z-Wave Wireless Light Switch, kjøpt på tilbud fra Homeseer shop.

https://shop.homeseer.com/collections/gocontrol/products/gocontrol-wa00z-1-z-wave-wireless-light-switch?variant=20303474822

 

Jeg får ikke Addet denne til min HomeTroller Zee S2 kjøpt i Norge fra Intin.

Det skjer ingenting i LED lampene på switchen når jeg presser ned begge knappene, slik manualen tilsier. (ja jeg er glad i manualer..)

Jeg får "resatt" switchen og da blinker den som normalt, og indikerer at den resetter seg.

 

Jeg er relativt ny i dette, men kan det være noe kluss med frekvenser på utstyr fra USA vs Europa el.l, eller jeg helt på tur da ?

Setter pris på tips.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Ronny skrev:

Jeg er relativt ny i dette, men kan det være noe kluss med frekvenser på utstyr fra USA vs Europa el.l, eller jeg helt på tur da ?

 

Det er forskjellig frekvens i USA og EU, så kan være det som er problemet, ja. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I etterpåklokskapens lys, ser at hele esken med "snadder" er med US frekvenser på 908Mhz. Og Euriopa har vel 800Mhz ?

Kan man da på noe vis få brukt dette utstyret på den controlleren jeg har. Legge til ny/ekstra Z-wave Interface el.l ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

908 ligger vel i et mobiltelefon område her i CEPT delen av verden? Neppe et bra sted for slike enheter.

Ikke bare fordi de vil bli forstyrret, men værre om du skulle bli utpekt som støykilden selv om du med en controller kan få i gang kommmunikasjon. Frarådes på det sterkeste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja. Da lærte jeg noe i dag også. Takk for raske svar.

Om noen kan ha bruk for følgende utstyr med US frekvens så ta gjerne kontakt.

 

DMWV1 -Dome DMWV1 Wireless Z-Wave Plus Water Main Controller
HS-WV100-075 HomeSeer HS-WV100+ Z-Wave Plus 3/4 Water Valve Controller
FGFS101 Fibaro FGFS101 Z-Wave Flood Sensor
WA00Z-1 GoControl WA00Z-1 Z-Wave Wireless Light Switch

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.