Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Skifte fra HS3PRO til Smartthings?


Fredrick

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Igjen litt usikker på hvor jeg skal plassere tråden, men jeg føler dette er et godt sted. Går jeg inn i enten HS eller Smartthings-kategoriene blir det kanskje litt mer partiske tilbakemeldinger :)

 

Jeg startet smått med Homeseer før jul, og det gikk svært sakte frem. Jeg fikk koblet opp en del enheter, og fikk til styring som jeg ville, men det var veldig tidkrevende for selv hver minste ting. Interessen dabbet litt av, og med full fart i livet for øvrig ble det bare liggende. Så hadde jeg dessverre 3 harddisker som på rekke og rad tok kvelden, noe som resulterte i at jeg hadde mistet HS3 med tilhørende backup :/

 

Så da er vi på et punkt hvor jeg faktisk kan velge annet system dersom jeg ønsker det. Jeg var ikke videre fornøyd med Homeseer ettersom det var så "manuelt" og veldig tidkrevende. Jeg har forståelse for de som fremdeles mener det er det beste systemet, men mistenker at det kanskje ikke er rett for meg. Jeg går gjerne noe ned på funksjonalitet/tilpasningsmuligheter for å få det enklere og lettere.

 

Jeg har lest litt om Smartthings og syns det ser ut som den "beste" all-in-one løsning p.d.d., den har et tilsynelatende godt community og god støtte fra Samsung. Hva er deres tanker om Smartthings og en eventuell overgang fra HS3? Finnes det bedre alternativer for meg?

 

PS. Er det noe marked for å selge HS3Pro nøkkel, er det mulig og "lovlig" iht deres TOS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Fredrick skrev:

PS. Er det noe marked for å selge HS3Pro nøkkel, er det mulig og "lovlig" iht deres TOS?

 

Det skal være helt problemfritt. Mener det er et eget skjema på nettsiden deres man fyller ut. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fredrick skrev:

Jeg var ikke videre fornøyd med Homeseer ettersom det var så "manuelt" og veldig tidkrevende.

Jeg er ikke objektiv i denne sammenhengen. Jeg valgte HomeSeer for lenge siden, men har prøvd divere systemer opp gjennom årene.

 

Jeg valgte imidlertid HomeSeer over andre systemer. Det merkelige er at det er samme grunn. Andre systemer er altfor manuelt og dermed ekstremt tidkrevende.

 

 

Når det er sagt så ville SmartThings være et godt alternativ hvis jeg IKKE skulle velge HomeSeer. Som du sier har det et godt og aktivt community.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver sin smak dessverre, at du kan mene at Homeseer ikke er et manuelt system fatter ikke jeg.

 

Homeseer er i seg selv er veldig dumt system, det er brukeren som gjør det smart. Det krever derimot smarte brukere for å få til, kanskje det er der jeg kommer til kort ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Fredrick skrev:

Homeseer er i seg selv er veldig dumt system, det er brukeren som

Til en viss grad sant. Jeg tror nok at du kan komme fortere og enklere frem til et visst punkt med SmartThings enn HomeSeer, ja. :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.