Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Sette farge med Fibaro RGBW


Venin

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å sette en LED-stripe tilkoblet til Fibaro RGBW til 0 % blue, 70 % red, 70 % green og 70 % white. Nå har jeg laget en gruppe med disse og aktiverer gruppen, men det skjer da i tur og orden akkurat tregt nok til at jeg kan skimte at rødfargen kommer på først. Hvordan kan jeg sende én kommando som setter lyset slik jeg ønsker? Kanskje jeg kunne satt farge direkte med HEX, men hvordan finner jeg i så fall ut HEX-koden for 70 % rød, 70 % grønn og 70 % hvit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Moskus skrev:

Domoticz burde ha samme mulighet: HomeSeer har en "device" for å sende en fargekode (RGB i HEX) direkte. Da skjer alt samtidig.

Ja. Jeg har en egen device for RGB, men vet ikke hvordan jeg kan bruke den til 70 % av et par farger og 70 % hvit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Venin skrev:

Hvordan kan jeg bruke den til å finne 70 % grønn, 70 % rød, 70 % hvit og 0 % blå? 

0,7*256 = 17910 = B316

RGB i Hex = "#B3B300"

... du må muligens sette White utenom.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.