Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

ZXT120 og VeraLite


kåres

Anbefalte innlegg

Har hatt en zxt120 liggende i skuffen i en "evighet" nå, rett og slett fordi jeg ikke får den til å funke. Jeg får paret den mot VeraLite'n og får opp temperatur etc, men har null kontroll over varmepumpa. Har googlet meg grønn uten å finne ut hvordan jeg finner ut hvordan jeg finner rett innstilling til vår pumpe. Er det Vera som er begrenset og vanskelig eller er det jeg som ikke skjønner meter'? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver produsent har sine koder (de fulgte med ZXT-120). F.eks. Panasonic sin hadde en del, og først på fjerde forsøk fant jeg en som fungerte fint.

 

Denne koden legger du inn som en parameter. Jeg husker ikke hvilken parameter, men det står også i manualen. :)

Alternativt kan du lære opp ZXT-120 med å trykke på knapper på varmepumpe-fjernkontrollen, men det er den del arbeid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt over må en prøve seg frem med parameter, det finnes flere versjoner av slike lister så det er bare til å prøve seg frem. For min del passet inngenting og endte opp med å lære den selv. En "hekkans" prosess men gikk bra til slutt :) Forøvrig kunne jeg droppet mye av opplæringen da jeg bare bruker to funksjoner. En annen ting å tenke på er at en sender alt som står på kontrollen under opplæring. Så ikke ha på fancy funksjoner på kontrollen når du lærer "heat 20C" feks, da blir det bare rot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.