Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Lynvarsling


Anbefalte innlegg

I disse lyntider så ble jeg igjen minnet på at det kunne vært interessant å ha en form for lynvarsling. Er det noen som har klart å lure inn noe slikt i systemene sine? For moro skyld har jeg investert i en slik: https://www.amazon.com/gp/product/B00EO1H3X8/ref=od_aui_detailpages00?ie=UTF8&psc=1 men den lar seg neppe integrere så lett.

 

Ellers har jeg lest gjennom denne tråden https://forums.homeseer.com/showthread.php?t=189222 og bestilt detektoren som er omhandlet der, men siden jeg har minimal peiling på elektronikk er jeg redd den blir liggende i skuffen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, mk1 black limited skrev:

Ellers har jeg lest gjennom denne tråden https://forums.homeseer.com/showthread.php?t=189222 og bestilt detektoren som er omhandlet der, men siden jeg har minimal peiling på elektronikk er jeg redd den blir liggende i skuffen. :)

Ja, jeg har også sett den der og den ser jo spennende ut. Men som deg er jeg ikke SÅ glad i loddebolter så jeg tror jeg lar være...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har installert en sensor og leverer data til Blitzortung så får du også tilgang til data.

Det er i og for seg ikke noen krav til kvaliteten på de data du leverer serveren for å fortjene denne rettigheten, bare at den er aktiv.

http://nb.blitzortung.org/cover_your_area.php

 

Jeg har en slik (System RED), men koblet den ned da nettverket her var dårlig ADSL. Har nettopp fått inn fiber, så det blir kanskje å koble den opp igjen.

 

Forøvrig er etter hva jeg har forstått System Blue ikke selvbygg på loddenivå for folk flest. De antar visst at OFM er vanskeligere enn hullmontert. Mens jeg derimot synes OFM er mye bedre å jobbe med.

Endret av Einar
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overflatemontert. Da slipper man å bøye ledninger som skal manøvreres ned i små hull og loddes mens man bruker sin 3dje hånd til å hindre at motstanden faller på gulvet igjen.

 

Om det er utfordrende er jo avhengig av interesse og erfaring. Men det nye systemet skal ialfall ikke kreve stort mer enn at du vet hvilken ende av loddebolten som gjør vondt.

Og jeg har intrykk av at de fleste her ikke skygger banen for dippedutter med strøm, nettverk og andre skremmende inretninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk denne Acurite-saken i dag (link til Amazon lenger oppe, sykt rask leveringstid fra USA, bestilte på onsdag, kom i dag!) - den fungerer utmerket faktisk. :) Den lager både lyd og blinker når den detekterer lyn, så det burde kanskje være mulig å hacke den til og koble den til en Fibaro dørsensor, universalsensor e.l.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, mk1 black limited said:

Fikk denne Acurite-saken i dag (link til Amazon lenger oppe, sykt rask leveringstid fra USA, bestilte på onsdag, kom i dag!) - den fungerer utmerket faktisk. :) Den lager både lyd og blinker når den detekterer lyn, så det burde kanskje være mulig å hacke den til og koble den til en Fibaro dørsensor, universalsensor e.l.?

Mulig.

Men da tror jeg det er enklere å bruke enheten som du postet i den første posten.... ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.