Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Sliter litt med å legge til brytere..


Fjaeran

Spørsmål

22 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Hva slags mottaker er det?

Hvis det er Nexa, så kan noen av dem pares med bare en sender, noen med seks. 

 

Ville prøvd å slette alle kontrollere på mottakeren først, i tilfelle det er "fullt". :) 

Endret av ZoRaC
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Er ikke fullt, da jeg kan programmere med den ene som virker og med telldus.. (sletter kodingen etter jeg testprogrammerer)
I tillegg er det helt nye plugger rett fra boksen...

Så  jeg tror det er ett konfig problem..

Er det noen måte å resette hele homeseer på ? Har prøvd å avinstallere RFXCOM og installere på nytt uten at det hjelper..

Er en Telldus/Proove mottaker

Endret av Fjaeran
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Hvordan finner jeg ut FW på RFXCOM ?

Hvis jeg avparrer 1 og prøver å parre med 2 eller 3. Så går ikke det... MEN jeg får parret med 1 igjen..  Noe som er litt rart..

Prøvd også med flere mottakere, samme resultat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
1 time siden, Fjaeran skrev:

Hvis jeg avparrer 1 og prøver å parre med 2 eller 3. Så går ikke det... MEN jeg får parret med 1 igjen..  Noe som er litt rart..

Prøvd også med flere mottakere, samme resultat..

 

Veldig rart. Alle er av samme type?

Får du paret flere som "lys 1" da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Får parret alle med Lys1, syns det er veldig rart.
Og alle er av samme type
Vet ikke om jeg har sletta noe jeg ikke burde, tok en opprydding i devicelista uten så mye kunnskap :D

 

Er den noen mulighet å nullstille alt og begynne på nytt ? For en som ikke tok backup fra starten..

 

image.thumb.png.0b9993241b5d6397c99789881ed27e8e.png

Endret av Fjaeran
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Kan prøve på det. Eller Intin hvor jeg har kjøpt ?
Er det noen måte å nullstille helt Homeseer  ?
Er ikke noe jeg kan ha gjort i oppsettet ? Drev å sletta en del i devicelista da jeg hadde 1. dags erfaring med Homeseer..

 

Endret av Fjaeran
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
9 timer siden, Fjaeran skrev:

Alle kan kobles/kodes på Lys 1

Errr.... bare for å teste da, men endre ID4 på "Lys2" til 06 der også, og se om den lar seg koble til Lys2 også. Hvis det fungerer så er det noe krøll med hardwaren (eller begrensninger), hvis det IKKE fungerer så er det noe feil i HomeSeer-oppsettet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Nå har jeg funnet ut litt. Men er skjønner ikke helt hvorfor...

Når ID4 er på 6, så virker det som det funker. Uansett hva ID1, ID2 og ID3 står på..
 

Prøvde med en Cotech mottaker. Den funker på Telldus, så den burde funke her også.. Men funker ikke på disse IDene..

Er det slik at alle forskjellige typene må ha bestemte IDer ?

Finns det evt en liste over mottakere og IDer som funker ?

Er det en mulighet å lytte på ID, tenker da å lytte/scanne kommunikasjonen fra Telldus controlleren..
Der må det velges hvilken type mottaker man legger til, sannsynligvis for å få riktig ID ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
1 time siden, Fjaeran skrev:

Når ID4 er på 6, så virker det som det funker. Uansett hva ID1, ID2 og ID3 står på..

OK, da har vi lært det om Cotech-brytere. ID4 må stå på "06". Sannsynligvis en begrensning i implementeringen hos Cotech, sannsynligvis enklere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.