Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Simulator/Emulator for Homeseer ?


Ronny

Anbefalte innlegg

Som den nybegynneren jeg er, ønsker jeg stadig vekk å teste nye funksjoner/triggere/event osv.

Det er en viktig del av læringsfasen. Jeg kjøper nå mye forskjellig type utstyr og kopler opp i mitt lille "prosjekt" - som pt er på en hytte :)

Finnes det er en type simulator/emulator for Homeseer, hvor man kan adde Devicer, som man igjen kan benytte i oppsettet?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med simulator/emulator (eller bare et ekstra system som man tester med) er at man har ikke det samme utstyret der som man har i "hovedsystemet". Dermed er det vanskelig å teste på samme måte med de samme betingelsene for de er grunnleggende forskjellige.

 

Men det er lett å ta backup av HomeSeer. Bare send hele katalogen til en zip-fil, så kan du pakke opp igjen hvis du ødelegger noe. Du kan også sette opp BLBackup (ligger i Updateren) til å ta dagliger/nattlige backuper automatisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Moskus said:

Men det er lett å ta backup av HomeSeer. Bare send hele katalogen til en zip-fil, så kan du pakke opp igjen hvis du ødelegger noe. Du kan også sette opp BLBackup (ligger i Updateren) til å ta dagliger/nattlige backuper automatisk. 

Takker for svar. Backup er jeg flittig med, så den rutinen er jeg kjent med. Vi lander da litt på mitt tidligere innlegg.

Etter en restore vil jo controller restarte, og da er det ny runde med å trigge status på alle dører, vinduer etc. siden noen devicer mister sin status ved restart.

 

Kommer likevel ikke unna at det hadde vært kjekt med en simulator, hvor en kan sette device til f.eks forskjellig status som Door open, temp/lux etc og med det sjekke at Event etc fungerer som tiltenkt. Ikke for å i etterkant kunne eksportere config, men mer som et labkit, i stedet for å svi av feriepengene på utstyr, men utstyr er morsomt da :)

 


 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.