Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

"Den betyr ingenting. Må ikke bry deg om det"


Tor Aage

Anbefalte innlegg

Overskriften er svaret jeg fikk da jeg påpekte at lagerbeholdningen sa "200". 

 

HELDIGVIS tok jeg ikke den lange turen til ikea ene og alene for å kjøpe GU10-pærer, men ettersom de hadde et bra lass med pærer på lager tenkte jeg det var greit å stikke innom å hente med meg noen når jeg alikevell var i området. 

 

Hyllene hadde masse E14 og E27, og diverse kombi med div fjernkontroller osv - men GU10 var ikke å se. 

 

Finner fram mobilen, viser betjeningen bildet og at de skal ha 200stk. 

 

To-tre andre gule ikea-folk tilkalles, og det er da ei som tydligvis er leder for avdelingen sier;

 

"Nei, den betyr egentlig ingenting. Den der må du ikke bry deg om.." når jeg påpekte at det sto 200stk på lager. 

 

Så til dere som planlegger en tur til ikea basert på lagerbeholdningen som oppgis på nettsiden; Dere kan ende opp med en bomtur. 

 

 

IMG_7520.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tor Aage skrev:

"Nei, den betyr egentlig ingenting. Den der må du ikke bry deg om.." når jeg påpekte at det sto 200stk på lager. 

Jøss! Jeg har jo vært i den tro at Ikea faktisk har god lagerkontroll. Det er jo det de lever av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Moskus skrev:

Jøss! Jeg har jo vært i den tro at Ikea faktisk har god lagerkontroll. Det er jo det de lever av!

Ja, jeg ble litt overrasket jeg også. Å bomme med 2-3-10stk er jo greit, men å si de har 200stk tre minutter før jeg er der, for så å ha null, det var en bra skivebom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kensko skrev:

Regner med det står en eske med 200 stk inne på lageret et sted. Registrert inn men ikke satt ut i butikken. Enklere å svare kunden med "Den betyr ingenting. Må ikke bry deg om det", enn å gå å lete etter varene.

Det kan hende. Nå står det forøvrig "16" på samme butikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike småvarer tror jeg det ofte syndes mye med mtp tellinger, MEN jeg forventer egentlig at IKEA har en såpass god integrasjon mot WMS'et at slike ting skal rettes fort opp i.
Det er vel SAP de kjører der? 
(At de sier at lagersaldoen ikke er noe å bry seg om understreker vel bare at det syndes med telling ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.