Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Varsel tørketrommel


syver

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg to Fibaro homeplug for å varsle Vaskemaskin og Tørketrommel ferdig. Vaskemaskin går som snus for her er strømbruken på "tomgang" over 6 w og standbystrøm ca 1,5w. På tørketrommel derimot dropper strømmen ned til standbystrøm på trommelen flere ganger ila syklusen (1.6w) og med det får jeg ikke noe reelt skille mellom "tomgang og standby. Noen forslag hvordan jeg skal kunne løse dettet ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, syver skrev:

Kan det være at HS3 ikke liker at jeg bruker Ø ???

Nei, er problemfritt. HomeSeer bruker IDen til devicen internt, hva den viser er likegyldig (så lenge det ikke brukes til tale, men det er ikke en problemstilling her).

 

Hvor lenge er den på Standby-strøm da i tørkeprosessen? Får tørketrommel står stille i lengre perioder når den er ferdig, men for å hindre at tøy blir skrukkete gir den ferdig tøy en omgang med trommelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, syver said:

Kan det være at HS3 ikke liker at jeg bruker Ø ???

Skal ikke overgå @Moskus i dette, men i min spede begynnelse med HS, fikk jeg noen rare problemer med æøå i Devicename.

Dette gjaldt eventer etc. Det kan være verdt å teste samme event, men kun endre Devicename til ikke de særegne norske karakterene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det begynner å bli ganske lenge siden. Unicode har blitt implementert ovealt. Det eneste jeg vet som ikke fungerer er hvis man bruker Jon00 sin log-monitor.

Jeg har mange device-navn med ÆØÅ i, og de fungerer fint med Eventer.

 

... når det er sagt: Prøv det, så finner vi det jo fort ut. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjalp desverre ikke. Skjønner ikke dette i de hele tatt. Vaskemaskin funker som bare det, torketrommel ikke. Prøvde pluggen til vaskemaskinen sammen med eventen til vaskemaskinen på torketrommelen. og den skrur seg av etter 5 minutter. Mens med vaskemaskinen fungerer alt bare som fryd og gammen ?????

Noen forslag ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satte tørketrommel i plug til vaskemaskinen, kjørte da eventet til vaskemaskinen og akkuat det samme skjedde. Off etter 5 minutter. Kan det være noe med tørketrommel og Fibaro sine wall plugs. Interference eller noe slikt??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, syver skrev:

Satte tørketrommel i plug til vaskemaskinen, kjørte da eventet til vaskemaskinen og akkuat det samme skjedde. Off etter 5 minutter. Kan det være noe med tørketrommel og Fibaro sine wall plugs. Interference eller noe slikt??

Tror vi må begynne å finne ut hva som skjer på en måte. Det enkleste er å skrive "Power"-verdiene til en fil hver gang de endres, så finner vi fort ut hvor problemet ligger.

 

Prøv med dette enkle scriptet:

    Sub Main(parm As Object)
        'Moskus 2017 :)

        Dim deviceRef As Integer = parm.ToString()
        Dim out As String = Now.ToShortDateString & " " & Now.ToLongTimeString & vbTab & hs.DeviceValueEx(deviceRef).ToString("f1")

        Try
            My.Computer.FileSystem.WriteAllText(hs.GetAppPath & "\Logs\" & deviceRef & ".txt", out & vbNewLine, True)
        Catch ex As Exception
            hs.WriteLog("LogValueToFile ERROR", ex.Message)
        End Try

    End Sub

Lagre det som "LogValueToFile.vb" i mappen \Scripts

 

Du setter det opp i HomeSeer med trigger "when device has it's value set", og med action "Run a script or a scripting command". Enten velger du den eksisterende LogValueToFile.vb-scriptet, eller så skriver du inn det filnavnet i slutten av "path". Velger du det siste får du opp et blankt vindu med kun et par linjer kode, erstatt de to linjene med scriptet over, og (for alt i verden) trykk "SAVE" under kode-vinduet.

 

"Sub or Function" skal være "Main", og i "Parameter" setter du inn Device IDen til "Power"-devicen.

 

 

Kjør så en tørketrommelsyklus og hvis du har mulighet, noter tidspunkter for forskjellige sykluser. Så kan du kikke i Logs-mappen i HomeSeer. Der skal det nå være en tekstfil med DeviceRef'en som filnavn. Kikk i den og se hva som skjer. Kan forsåvidt legge den her også. :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det er det at triggeren på den virtuelle devicen ikke kicker inn..

 

Prøv å endre verdiene du har satt (5w - 2500w) Mulig eventen/delayed actions aldri kjøres.

 

Jeg  bruker dette for å trigge mine events når noe blir slått av.

Quote
IF Z-wave AV/PÅ TV was set and has a value that is less than 70 W

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.