Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Salg på HomeSeer


Chris

Anbefalte innlegg

I dag kjører jeg på Raspberry og det ser ut som den sliter litt. Noen ganger er det kjekt at jeg har blitt vant til hvor jeg finner tappeinretningen når jeg skal slå lens.

Om jeg kjøper en sånn full lisens kan jeg bestemme/ombestemme meg om jeg vil kjøre den på Linux eller Windows. Win10 har litt for mange tvangsfunksjoner enn jeg liker. Så jeg ville gjerne prøve Linux men ha muligheten til å bytte til Windows om jeg butter i noe jeg ikke har tenkt på. Med andre ord: hvordan er lisensen bundet?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at lunta er litt bløt for øyeblikket, men det forstod jeg ikke.

Mener du at siden jeg kjører HS3 på Raspberry (som jo er Linux) så kan jeg ikke få en standard lisens for Linux?

Det jeg tenkte kunne være et problem er å flytte en lisens fra en maskin med Windows til en med Linux. De kjører vel ikke samme koden går jeg ut fra. Og det er vel en form for sikring mot at man kjører 2 eller flere maskiner på 1 lisens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Einar skrev:

Mener du at siden jeg kjører HS3 på Raspberry (som jo er Linux) så kan jeg ikke få en standard lisens for Linux?

Du kan kjøre den samme lisensen på både Windows og Linux samtidig (som da blir på to "maskiner", selv om den ene er en Pi), men ikke 2xWindows eller 2xLinux.

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.