Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Hjemme hos Llandari


Llandari

Anbefalte innlegg

Som relativt fersk på området, så er det ikke stort å skrive om enda, men jeg kan jo fortelle litt om planer og tanker, slik at jeg kan høste forslag fra alle dere andre.

 

Jeg bor i leilighet i 4-mannsbolig, og har derfor ikke all verdens med rom og plass, men det betyr jo bare at jeg kan gjøre mer utav det jeg har.

 

Enn så lenge kjører jeg Future Home (siden jeg var med på crowdfunding og fikk Smarthuben til en snau tusenlapp), men jeg har allerede sett at mulighetene er relativt begrenset i forhold til det jeg hadde sett for meg, så en HS3-lisens ble innkjøpt sist de hadde salg. Må bare få tid til å sette meg inn i det.

Jeg har en Aeotec Multisensor 6 i stua, og denne skrur på to taklamper (plugget i hver sin Fibaro Wall-plug) ved bevegelse. I tillegg har jeg en ID Lock liggende, som venter på at jeg skal få tid til å montere den.

I relativt nær framtid, så ser jeg også for meg å få på sensorer på soveromsvinduene, for det er ikke få ganger jeg har dratt hjemmefra med åpne vinduer. Skal også ha flere sensorer og plugger (antagelig med dimmer), slik at jeg kan automatisere lys i alle rom.

Har også planer om å gjøre noe med garasjeporten, antagelig med en slik http://aeotec.com/z-wave-garage-door-controller. Kan f.eks. være greit at porten går opp av seg selv når jeg låser ytterdøra om morgenen.

Hjemme/borte/natt osv. blir nok også satt opp som automatikk med mulighet for manuell overstyring.

 

Det er sikkert mye annet i huset som også kan styres, men det får komme etter hvert. (Termostatene for gulvvarme på bad og i entré f.eks.)

Prøver å suge til meg tips og triks fra dere andre, men kom gjerne med innspill og kommentarer også.

Endret av Llandari
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun prøvd nexa sine dør/vindu sensorer, og på de holder det at døren er inntil, så gir den beskjed om at døren er igjen. Så om det er det at du vil ha beskjed om vinduet er fysisk lukket så trenger du kanskje en som du kan borre hull til i vinduskarmen. Om ikke det finnes slike du kan feste utenpå som er mer nøyaktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.