Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Homeseer Marantz spørsmål


Frankis78

Anbefalte innlegg

Kan noen fortelle hvorfor i oversikten på AV produkter i homeseer sammenligning, at Marantz er kun er støttet på S6, mens Denon er støttet på alle hardware? Denon og marantz er samme produsent, og i min Marantz SR7011, så er det innebygd HEOS by Denon?

Hva er også best å gjøre om man velger homeseer, er det å kjøpe controller sw og installere det på en maskin man har, eller å kjøpe ferdig hardware med sw?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må eventuelt være pga seriellport. Vet ikke hvor mye som skiller, men ip-interfacet på mine Denon er notorisk ustabil! Kommer opp som D/M Holding eller noe slikt i angry ip-scanner, så ut ifra navnet er det sikkert samme hardware på Denons og Marantzs ip-interface.

Begge er nok støttet på ip, men jeg vil råde deg til å bruke seriell for å få en dønn stabil løsning. (Har ingen ting med Homeseer å gjøre, mine er ustabile med Denons app også..)


Det andre spørsmålet ditt avhenger vel av hva du har stående i dag og hvor mye du ser for deg å legge inn av plug-ins.
Jeg kjører vel omlag 15 plugins, og det tar ikke veldig mye ressurser der, men det ville antagelig vært på grensa med en Raspberry pi f.eks. (Jeg kjører det på en ordentlig server da..)

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Frankis78 skrev:

Kan noen fortelle hvorfor i oversikten på AV produkter i homeseer sammenligning, at Marantz er kun er støttet på S6, mens Denon er støttet på alle hardware?

Forskjellen er nok sannsynligvis at S6 kjører Windows 10, og den som har skrevet Marantz-pluginen enten ikke har fått til Linux-støtte, eller så har han ikke testet plugin'en sin med Linux.

 

Kjører du da selv en PC med Windows 10 og HS3, så spiller det jo selvfølgelig ingen rolle.

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, det var oppklarende.

er det noe erfaring hva som fungerer best av Windows og Linux med homeseer?

Eller er det stort sett det samme?

Jeg har 2 hus , hvor hovedhuset allerede har FH med ca 40 zwave komponenter, men jeg lurte litt på å starte først i hus nr 2 , med den minste homeseer, for å teste litt med enkle ting, og om jeg får taket på det, så kjøper jeg den største homeseer i hovedhuset.

Men jeg er fortsatt litt usikker på hvordan man kan få 2 hus i samme app, sånn som FH har? (Altså 2 steder, der man i appen kan skifte mellom stedene)

Jeg er usikker på om man må ha znet, for egentlig kunne jeg bare tenke meg å ha 2 individuelle systemer, som linkes mot samme bruker konto?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutes ago, Frankis78 said:

 

Men jeg er fortsatt litt usikker på hvordan man kan få 2 hus i samme app, sånn som FH har? (Altså 2 steder, der man i appen kan skifte mellom stedene)

 

Jeg har samme sak som deg. Behov for 2 Locations/bygninger, men da som hys & hytte.

Jeg kjøpte en Zee S2 til hytta, og en HomeSelPro hjemme.

Abonnerer på "MyHS Premium Remote Access System"  , og kan da velge  hvilket sted jeg skal styre, i fra Web og i APP.

Enkelt og greit. Funker alltid :)

 

 

image.png.7e70ef3baa8c3d9c3df56fb7c7d802a1.png

  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Ronny skrev:

Jeg har samme sak som deg. Behov for 2 Locations/bygninger, men da som hys & hytte.

Jeg kjøpte en Zee S2 til hytta, og en HomeSelPro hjemme.

Abonnerer på "MyHS Premium Remote Access System"  , og kan da velge  hvilket sted jeg skal styre, i fra Web og i APP.

Enkelt og greit. Funker alltid :)

 

 

image.png.7e70ef3baa8c3d9c3df56fb7c7d802a1.png

 

Aha kult, så det er det myhs er til:) nå lærte jeg noe nytt:)

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Frankis78 skrev:

Takk for svar, det var oppklarende.

er det noe erfaring hva som fungerer best av Windows og Linux med homeseer?

Forskjellene mellom dem begynner å bli mindre og mindre, så hvis du er Linux-guru så er det ingen vits å velge Windows.

 

Windows har nok fremdeles hakket flere plugins, og scripts er det større støtte for fordi man på Windows kan bruke hele .NET mens på Linux er begrenset til funksjonene som finnes i VB for mono...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Moskus skrev:

 

Windows har nok fremdeles hakket flere plugins, og scripts er det større støtte for fordi man på Windows kan bruke hele .NET mens på Linux er begrenset til funksjonene som finnes i VB for mono...

 

Da passer nok Windows best for meg:) 

jeg har et siste spørsmål ang lisens.

Dersom jeg ønsker å starte med det minst viktige huset, med en s2, for å leke litt med IKEA Trådfri og noen bevegelse sensorer etc, er dette egentlig dumt å gjøre siden en pro lisens kan brukes på Linux og Windows?

Er det kanskje bedre å først kjøpe HS3 software lisens, og heller bare kjøpe en pi, for så å senere installere det samme på en Windows maskin? Dvs at man ikke kjøper hardware igjennom homeseer?

eller hvordan bør dette gjøres?

 

Takker for gode tilbakemeldinger:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Frankis78 skrev:

Er det kanskje bedre å først kjøpe HS3 software lisens, og heller bare kjøpe en pi, for så å senere installere det samme på en Windows maskin? Dvs at man ikke kjøper hardware igjennom homeseer?

Dette hadde jeg gjort fordi 1) du får en flyttbar lisens og kan kjøre på Linux og Windows samtidig, og 2) du slipper begrensninger som finnes i Zee2 (f.eks. kun 5 plugins på en gang).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Moskus skrev:

Dette hadde jeg gjort fordi 1) du får en flyttbar lisens og kan kjøre på Linux og Windows samtidig, og 2) du slipper begrensninger som finnes i Zee2 (f.eks. kun 5 plugins på en gang).

 

Stili:) kjøper man da en Pi med Razberry kort, eller en Pi med USB dongle, og i tilfelle hvilken USB dongle anbefales?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.