Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Echo Dot - Støy fra høyttaler med uoriginal strømadapter


Venin

Anbefalte innlegg

Jeg har så mange USB-dingser på samme område, så jeg kjøpte en slik en: https://www.clasohlson.com/no/USB-multilader-med-6-porter/38-8124 

 

Men når jeg bytter ut original strømadapter med denne, blir det jevn og høy støy i høyttalerne, selv når Doten ikke spiller noe. Jeg har koblet minijacken til doten inn i en passiv mixer (delt med minijack fra TV) og videre til aktive høyttalere. Den originale strømadapteren mener jeg er 1,8A, mens denne fra Clas er vel på 2,4A, men skal det bety noe?

Endret av Venin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Venin skrev:

Den originale strømadapteren mener jeg er 1,8A, mens denne fra Clas er vel på 2,4A, men skal det bety noe?

Nei det betyr ikke noe.

 

Det er nok heller at strømforsyningen leverer for mye støy og at DOT'en ikke filtrerer den selv.

 

1 time siden, Venin skrev:

Jeg har koblet minijacken til doten inn i en passiv mixer

 

Hvilken type?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både ja og nei. Det linken i første innlegg peker til er en lader. Det kan forventes at en lader leverer tilstrekkelig støm, ikke går opp i flammer, at den ikke stråler ut EMI til annet utstyr o.l. Men at den leverer strøm og spenning som er tilstrekkelig glattet for å fungere som en strømforsyning til lydkomponenter kan ikke forventes. Et batteri tåler ganske mye rippel under lading uten negativ påvirkning. En strømforsyning til audio komponenter vil være dyrere i produksjon da den må ha bedre filtrering av utgangen. Dette vil gjenspeiles i høyere pris til sluttbruker. Jeg villle kjøpt forsyning sammen med audio komponent og tynet selger om det støyer. Kjøper kan ikke vite, selger bør vite.

  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.