Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Fibaro Dimmer 2 Set to Invalid Value


Mr_Stian

Anbefalte innlegg

Hei. Nokså ny i Homeseer verden, men er nå i gang.

 

Har satt opp noen Nexa dimmere og noen Fibaro dimmer 2. Disse funker egentlig helt fint, men var inne å så i loggen å ser at den ene fibaro dimmeren får en feilmelding. 

 

des-29 14:23:13   Z-Wave Device: 1. etg Spisestue Taklampe Stoler Set to INVALID VALUE

 

Dette skjer ganske ofte. Jeg har ikke satt denne inn i noen eventer enda, så denne blir egentlig kun styrt fra en bryter foreløpig. Noen som kan si hvorfor dette skjer? Ser ut som det skjer 3-4 ganger i timen. Uavhengig om lyset er på eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Mr_Stian skrev:

Dette skjer ganske ofte. Jeg har ikke satt denne inn i noen eventer enda, så denne blir egentlig kun styrt fra en bryter foreløpig. Noen som kan si hvorfor dette skjer? Ser ut som det skjer 3-4 ganger i timen. Uavhengig om lyset er på eller ikke. 

Hvilken versjon av Z-wave plugin'en har du?

Se under Plugins -> Manage. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎30‎.‎12‎.‎2017 den 13.10, Moskus skrev:

Hvilken versjon av Z-wave plugin'en har du?

Se under Plugins -> Manage. :) 

Versjon 3.0.1.130

16 timer siden, Shen skrev:

Sjekk at du har satt assosiasjoner korrekt, kan hende noen har kommet som endpoints.

Det var noe rart med assosiasjoner når jeg først la til denne. Fikk ikke opp Group 1. Hvis jeg har forstått dette riktig så skal disse ha 5 grupper. Trykket update å fikk opp alle fem. La til uten endepunkt, men den fortsetter å komme opp med "invalid value" i loggen. Har prøvd å endre litt til på disse assosiasjonene, men hvis dette ikke funker så får jeg fjerne den å legge den til på nytt. 

 

Jeg får heller ikke noe tilbakemelding på selve bryteren i HS. Den står bare som "unknown". Jeg har en til Fibaro Dimmer 2 og den funker fint. Får tilbakemelding om den er av eller hvilken % den står på. 

Endret av Mr_Stian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, ZoRaC skrev:

 

Det er en del feilrettinger relatert til Fibaro-enheter (switch/dimmer) i nyere (beta)versjoner:

https://forums.homeseer.com/showthread.php?t=175414

 

Hvordan får jeg installert Beta versjonen da? Og er det bare å installere oppdateringen så funker det som normalt etterpå? Ingenting som må fikses?

Endret av Mr_Stian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mr_Stian skrev:

Hvordan får jeg installert Beta versjonen da? Og er det bare å installere oppdateringen så funker det som normalt etterpå? Ingenting som må fikses?

 

Nederst i «updateren» (plugins->manage) er det en egen beta-seksjon. Den ligger der. 

 

Skal i utgangspunktet fungere som før, men beta er jo beta da... ta (som vanlig) en backup først, for sikkerhetsskyld. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var noe rart med assosiasjoner når jeg først la til denne. Fikk ikke opp Group 1. Hvis jeg har forstått dette riktig så skal disse ha 5 grupper. Trykket update å fikk opp alle fem. La til uten endepunkt, men den fortsetter å komme opp med "invalid value" i loggen. Har prøvd å endre litt til på disse assosiasjonene, men hvis dette ikke funker så får jeg fjerne den å legge den til på nytt. 
 
Jeg får heller ikke noe tilbakemelding på selve bryteren i HS. Den står bare som "unknown". Jeg har en til Fibaro Dimmer 2 og den funker fint. Får tilbakemelding om den er av eller hvilken % den står på. 
Jeg ville sjekket assosiasjoner igjen etter at du har endret til å ha kun Group 1 mot Homeseer.
Update og verifiser et par ganger (gå gjerne ut fra devicen og inn igjen for å bekrefte)..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Shen skrev:

Jeg ville sjekket assosiasjoner igjen etter at du har endret til å ha kun Group 1 mot Homeseer.
Update og verifiser et par ganger (gå gjerne ut fra devicen og inn igjen for å bekrefte)..

 

Alle 5 grupper er assosiert til HS. men i begynnelsen så manglet group 1. Hardde da kun gruppe 2-5. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja. Har fått oppdatert så får vi se om den funker nå. Den viser hvertfall hvilken dimme verdi den blir satt til fra HS nå på dimmeren. 
 
Takk for hjelpen. 
Så bra, har sett at den kommer inn veldig forskjellig siste tiden mtp de nye versjoner som kommet. Blitt gjort en del med just Fibaro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke ut som det funket å sette assosiasjonene på ny. Ei heller å oppdatere til Beta versjon av plugin.

 

Jeg får set to invalid value hver gang det skjer noe på dimmeren. Se vedlagt logg nedenfor. 

 

image.png.7572f272be03e03efe9de5b946b4311f.png

 

Eneste forandringer som har skjedd er at nå viser den status på dimmeren istedenfor bare å si unknown. Tror kanskje jeg bare må legge den til på ny. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.