GĂ„ til innhold
  • Bli medlem
StĂžtt hjemmeautomasjon! đŸ„‡đŸ„ˆđŸ„‰

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 2 HS3 installasjoner, 1 pÄ hytta og 1 hjemme.  Jeg har satt opp PHLocation tracking hjemme og Þnsker Ä ha tilsvarende event updates for hytte installasjonen nÄr jeg skifter posisjon. Er det best Ä da ha 2 uavhengige installasjoner som poller for location update eller er det bedre at den ene installasjonen sender event updates til den andre? Dersom det siste, er det noen som har en oppskrift pÄ hvordan jeg fÄr en event pÄ en av HS3 installasjonen til Ä trigge en update pÄ den andre?

Skrevet

PHlocation poller vel ingenting? Det er en app som sender sin lokasjon til PHlocation. Du kan selvfÞlgelig ha to app'er, men det hÞres ut som en mÄte Ä fÄ mer usikkerhet pÄ.

Avhengig av hva du skal gjÞre, sÄ kan du jo sjekke Jon00 sin HS2/HS3-connector pakke.

Skrevet

Det er jo ikke snakk om polling, en app pÄ mobilen gir beskjed til HS om hvor du er. Jeg vil tro at det enkleste (og mest stabile?) er Ä fÄ appen til Ä fortelle de to HS installasjonene Ä fortelle hvor du er? AltsÄ, er du pÄ hytta sender appen beskjed om dette til begge HS installasjonene dine? Tror det vil fungere greit pÄ den appen jeg bruker, Geofency.  

Skrevet
3 timer siden, Gizmo skrev:

Tror det vil fungere greit pÄ den appen jeg bruker, Geofency.  

Den har stÞtte for bare en URL som webhook, sÄ da mÄ man i sÄ fall trikse til en egen fil man kaller pÄ og som sender alt videre til begge HS-instanser. Jeg har en slik fil i PHP, hvis noen trenger. 

Hvis man bruker PHLocation mot f.eks iCloud, sÄ kan man nok sette opp det pÄ begge instanser. 

Skrevet

37 minutter siden, ZoRaC skrev:

Den har stÞtte for bare en URL som webhook, sÄ da mÄ man i sÄ fall trikse til en egen fil man kaller pÄ og som sender alt videre til begge HS-instanser.

Alternativt kan man sette opp to fences. Det er jo en webhook pr. fence, og du kan ha mange fences.  

Skrevet (endret)

Takk for info,

Jeg holder pÄ Ä teste ut Geofency, men som pÄpekt av andre kan man bare gi notifikasjon til en URL pr lokasjon. Det ser imidlertid ut som at man kan sette opp 2 entries per lokasjon (dvs kopier) der hver sender notifikasjon til ulike steder. Alternativ kan jeg gjÞre som ZoRaC nevner, ha et php script pÄ nginx proxy'en som sender kopi. Apropo det, sÄ tar jeg gjerne imot en kopi av scriptet ditt ZoRaC.

edit: ble visst overlap med svaret fra Gizmo.

PrÞver samtidig Ä teste ut iCloud, men akkurat nÄ ser det ut som at Geofency fungerer hakket bedre for meg. 

Endret av borg1n
Skrevet
2 timer siden, Gizmo skrev:

Alternativt kan man sette opp to fences. Det er jo en webhook pr. fence, og du kan ha mange fences.  

Smart, det tenkte jeg ikke pÄ! :) 

1 time siden, borg1n skrev:

Alternativ kan jeg gjÞre som ZoRaC nevner, ha et php script pÄ nginx proxy'en som sender kopi. Apropo det, sÄ tar jeg gjerne imot en kopi av scriptet ditt ZoRaC.

<?php
if (sizeof($_POST) === 0) die;

file_put_contents("logg.txt", print_r($_POST, true));

# Create a connection
$url = 'https://homeseer/phlapi?dtype=GF';
$ch = curl_init($url);
# Setting our options
curl_setopt($ch, CURLOPT_POST, true);
curl_setopt($ch, CURLOPT_POSTFIELDS, http_build_query($_POST));
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
curl_setopt($ch, CURLOPT_USERPWD, "user:password");
curl_setopt($ch, CURLOPT_SSL_VERIFYPEER, false);

# Get the response
$response = curl_exec($ch);
file_put_contents("logg.txt", print_r($response, true), FILE_APPEND);
curl_close($ch);
?>

Merk at jeg kjÞrer HTTPS og autentisert, sÄ det mÄ du evnt ta bort.

Skrevet
2 timer siden, Gizmo skrev:

Vet du om det fungerer bra med mange fences, eller spiser det mye batteri om man bruker mange fences i Geofency?

Skrevet

Jeg har ikke merket forskjell pÄ batteriforbruk etter at jeg begynte med Geofency for 3 mnd siden. Vil tro at forbruker Þker minimalt med flere fences. Er vel bare en enkel post av webhook som sendes hver gang du krysser et fence, sÄ bÞr vel ikke slÄ ut som mye? Jeg har hjemme, jobb og hytta. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pĂ„ siden automatisk.   Vis som en ordinĂŠr lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   TĂžm tekstverktĂžy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies pÄ din enhet for Ä gjÞre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.