Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Justert node til og sende vært sec. Er det lov?


Knutarn

Spørsmål

7 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

1 slik node går kanskje bra, men etter hvert som nettverket ditt øker i størrelse, så kan det skape problemer. 

 

Men hvorfor vil du den skal rapportere så ofte? De fleste har mulighet for å rapportere ved en endring større enn x%... :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Et viktig tilleggsspørsmål kan være:

Har du egentlig bruk for å ha 1 sekunds (eller 16 sekunds) nøyaktighet på når vaskemaskinen er ferdig? ;)

Vi har 60 sekunder, men KUN på vaskemaskin. Alt annet rapporterer ikke oftere enn hvert 5. minutt.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
2 timer siden, Knutarn skrev:

 

Da ville jeg heller ha endret på parameter 91 og 92.

Hvis den trekker 100 watt i 10 minutter, så trenger du jo ikke beskjed om det hvert 1 eller 16 sekund? Du trenger å vite når watt-trekket endrer seg med f.eks 25 watt (default) eller 5% (default).

 

image.png.ce628fae100faccad75e9efe5aa31b2c.png

image.png.1165fab4488e9c62dc85f24627df2b6a.png

 

Kan hende du må endre parameter 101 også:

image.png.6bb0b0da25a74370d5f7d700110b9424.png

 

Kilde:

https://www.tronika.no/no/index.php?controller=attachment&id_attachment=7

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
1 hour ago, Moskus said:

Et viktig tilleggsspørsmål kan være:

Har du egentlig bruk for å ha 1 sekunds (eller 16 sekunds) nøyaktighet på når vaskemaskinen er ferdig? ;)

Vi har 60 sekunder, men KUN på vaskemaskin. Alt annet rapporterer ikke oftere enn hvert 5. minutt.

 

Satt og tenkte på det nå, var egentlig geit og ha 1 sec da jeg vil se hvor mye den brukte på oppstart ?  men nå som jeg veit det, kan den stå på 30sec :) bruker event med timer da watt går opp og ned :) men har ikke helt fått den til og sifra når den er ferdig. Skal de litt mer på den når jeg kommer hjem, bruker den her : https://forums.homeseer.com/showthread.php?t=172743

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.