Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Removed delayed device action


Frankh

Anbefalte innlegg

Hei hei.

 

Kan noen hjelpe meg og se hva jeg gjør galt siden denne ikke virker.

Lyset holder seg bare på i 30 sekunder før det slår seg av. Selv om jeg beveger meg foran sensoren (Blinker grønt).

 

Har testa med både has its value set to og This device changes and become... uten hell.

 

Dette gjelder alle eventene i huset jeg har lagt inn delay.

 

Både Dimmer og sensor har orginale verdier :)

 

Frank 

 

lyskjøkken.png

Endret av Frankh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Frankh skrev:

Mener den har bare 30 sekund før den registrerer ny bevegelse (blått lys).

Har du dobbeltsjekket? Er jo veldig enkelt. Lag bevegelse og se om den går tilbake til "No Motion" etter 30 sekunder.

 

At sensoren registrerer bevegelse er nødvendigvis ikke det samme som at den sender en ny "Motion" beskjed...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er rimelig ferskis Moskus, men mener jo at den blir trigget...Lyset kommer jo på, men slukker etter 1 minutt selv om jeg danser tango på kjøkkenet.

 

Har samme problemet med Hue på badet...Slukker etter tiden som er satt i eventen selv om man står å turner rett foran sensoren (Ikke Fibaro sensor).

 

 

log_HS.png

Endret av Frankh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei...Men tenkt senario:

 

Lyset er OFF (1%), det er mørkt på kjøkkenet (20 lux) 

Jeg kommer inn på kjøkkenet og tar meg et glass vann og går ut igjen (lys bare i 1 minutt)

Jeg kommer på nytt inn på kjøkkenet men denne gangen er jeg der kanskje i 4 minutter. 

Og har da lys den tiden jeg beveger meg der..

 

Er ikke mitt oppsett satt opp slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, så lenge det er registrert bevegelse innen et minutt så blir på-tiden forlenget med et minutt. Ingen bevegelser, å blir lyset skrudd av etter et minutt.

 

Hvis senoren virkelig sender ny "Motion" - kommando, skal oppsettet ditt fungere. Med mindre du har en opsjon på eventet som sier at det ikke får re-trigge sjeldnere enn det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Frankh skrev:

 

log_HS.png

 

Kan du legge ut bilde av hva som skjer i loggen fra du går inn i rommet og deretter tar en ny bevegelse etter ca 40 sekunder?

Bare for å være helt sikker på at det er riktig. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider


Mar-17 17:57:01	 	Z-Wave	Device: Hovedetasje Kjøkken Sensor Binary Set to Off/Closed/No Motion
Mar-17 17:57:00	 	weatherXML	Check for timer items to run
Mar-17 17:57:00	 	Z-Wave	Device: Hovedetasje Kjøkken Home Security Set to NOTIFICATION for type Home Security, Event: No Event
Mar-17 17:56:18	 	Z-Wave	Device: Node 7 Z-Wave Power Set to 0.8 (W)
Mar-17 17:56:18	 	Z-Wave	Device: Node 7 Z-Wave Power Set to 207.1 (W)
Mar-17 17:56:13	 	Z-Wave	Device: Node 7 Z-Wave Switch Multilevel 1 Set to INVALID VALUE
Mar-17 17:56:12	 	Z-Wave	Device: Node 7 Z-Wave Switch Multilevel 1 Set to INVALID VALUE
Mar-17 17:56:12	 	Device Control	Device: Node 7 Z-Wave Switch Multilevel 1 to 98% (98)
 	 	 	    Threadpool worker
Mar-17 17:56:12	 	Event	Remove Delayed Device Action Removed event: Delayed Actions Switch Multilevel 1 (Delayed Action)
 	 	 	    Threadpool worker
Mar-17 17:56:12	 	Event	Event Trigger "TEST Kjøkken Lys på kjøkkenet - After sunrise before sunset"
 	 	 	    Threadpool worker
Mar-17 17:56:11	 	Device Control	Device: Node 7 Z-Wave Switch Multilevel 1 to 98% (98)
 	 	 	    Threadpool worker
Mar-17 17:56:11	 	Event	Remove Delayed Device Action Removed event: Delayed Actions Switch Multilevel 1 (Delayed Action)
 	 	 	    Threadpool worker
Mar-17 17:56:11	 	Event	Event Trigger "TEST Kjøkken Lys på kjøkkenet - After sunrise before sunset"
 	 	 	    Threadpool worker
Mar-17 17:56:11	 	Z-Wave	Device: Hovedetasje Kjøkken Sensor Binary Set to On/Open/Motion
Mar-17 17:56:11	 	Z-Wave	Device: Hovedetasje Kjøkken Home Security Set to NOTIFICATION for type Home Security, Event: Motion Detected
Mar-17 17:56:02	 	Z-Wave	Device: Ute Volvo Amper Set to 9.43 (9.43 Amperes)
Mar-17 17:56:01	 	Z-Wave	Device: Ute Volvo Volts Set to 214.11 (214.11 Volts)
Mar-17 17:56:00	 	weatherXML	Triggers to check: 0
Mar-17 17:56:00	 	weatherXML	Check for timer items to run
Mar-17 17:56:00	 	Z-Wave	Device: Ute Volvo Watt Set to 2014.6 (2014.6 Watts)
Mar-17 17:56:00	 	Z-Wave	Device: Hovedetasje Kjøkken Sensor Binary Set to Off/Closed/No Motion
Mar-17 17:56:00	 	Z-Wave	Device: Hovedetasje Kjøkken Home Security Set to NOTIFICATION for type Home Security, Event: No Event
Mar-17 17:55:59	 	Z-Wave	Device: Ute Volvo Forbruk i kW Set to 36.79 (36.79 kW Hours)
Mar-17 17:55:37	 	Z-Wave	Device: Node 7 Z-Wave Power Set to 0.8 (W)
Mar-17 17:55:37	 	Z-Wave	Device: Node 7 Z-Wave Power Set to 209 (W)
Mar-17 17:55:32	 	Z-Wave	Device: Node 7 Z-Wave Switch Multilevel 1 Set to INVALID VALUE
Mar-17 17:55:31	 	Z-Wave	Device: Node 7 Z-Wave Switch Multilevel 1 Set to INVALID VALUE
Mar-17 17:55:31	 	Z-Wave	Device: Node 7 Z-Wave Power Set to 0.1 (W)
Mar-17 17:55:31	 	Z-Wave	Device: Node 7 Z-Wave Power Set to 44.7 (W)
Mar-17 17:55:30	 	Device Control	Device: Node 7 Z-Wave Switch Multilevel 1 to 98% (98)
 	 	 	    Threadpool worker
Mar-17 17:55:30	 	Event	Remove Delayed Device Action Removed event: Delayed Actions Switch Multilevel 1 (Delayed Action)
 	 	 	    Threadpool worker
Mar-17 17:55:30	 	Event	Event Trigger "TEST Kjøkken Lys på kjøkkenet - After sunrise before sunset"
 	 	 	    Threadpool worker
Mar-17 17:55:30	 	Device Control	Device: Node 7 Z-Wave Switch Multilevel 1 to 98% (98)
 	 	 	    Threadpool worker
Mar-17 17:55:30	 	Event	Event Trigger "TEST Kjøkken Lys på kjøkkenet - After sunrise before sunset"
 	 	 	    Threadpool worker
Mar-17 17:55:29	 	Z-Wave	Device: Hovedetasje Kjøkken Sensor Binary Set to On/Open/Motion
Mar-17 17:55:29	 	Z-Wave	Device: Hovedetasje Kjøkken Home Security Set to NOTIFICATION for type Home Security, Event: Motion Detected
Mar-17 17:55:20	 	Z-Wave	Device: Node 7 Z-Wave Power Set to 0 (W)

 

log_HS2.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert flere veier til løsning her, men jeg gjør noe av det samme med en Fibaro Motion detector.

Men jeg starter en timer ved bevegelse. Sjekker deretter om timer = x. Om dette inntreffer, så skrur jeg av lyset

Om jeg sitter på kontorstolen, og er i normal bevegelse, så holder lyset seg på.

Om jeg klarer å konsentrere meg i mer enn 8 minutter/sitte rolig,   så slukker lyset.

 

 

image.png.79c661760146f046ddd5b6d8d86f09c9.png

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, da ble det mørkt.

 

Men så fant jeg ett innlegg hvor du @ZoRaC hadde svart ang. invalid value knyttet til Fibaro Dimmer 2

Oppdaterte til siste betaversjon z-wave og det kan se ut til at gjorde underverk.

 

Samme event og tid ?

 

Tusen takk !

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.