Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Lys slår seg av, før delayed event.


Gjelsvik

Anbefalte innlegg

Har lenge slitt med bevegelsesstyrt lys, og vi har vel vent oss til å bruke vanlige brytere nå. Men med fridag i dag, så tenkte jeg å gjøre et nytt forsøkt på å få dette til virke.

 

Status er nå at lyset slår seg av ca 1-2minutt etter at det trigges. Selv om delayed action er satt til 10 min.

Noen som ser noe feil i event og i log?

 

Har markert trigger i grønt, og slå av i rødt..

lys-2.PNG

lys-1.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loggen melder bare om at HomeSeer registrerte at lyset ble skrudd av, så noe annet skrur det nok av. 

 

Det ser derfor ut som om du har assosiert lyset med bevegelsessensoren. Kan du sjekke dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt spørsmål, hvor ser jeg det?

 

 Bevegelsessensoren er en fibaro multisensor, og lyset er en fibaro rgbw. Jeg tror ikke jeg har assosiert noe. De er egne frittstående zwave noder. Men jeg har lenge slitt med at bevegelse ikke trigger lyset. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, ZoRaC said:

EDIT:

Du fjerner delayed action på feil device. Det er forskjell på «Multilevel» (root-device) og «multilevel 1» (child device). :) 

Jaggu.. Men det der er en bug jeg har innført nå i senere tid. Brukte warm-white Channel i starten, men gikk over til switch multilevel 1 etterhvert for å se om det gikk bedre. 

 

Korrigerer nå så får vi se. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.