Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

HS3 + YR = Varsle over sonos ops varsler


Nerox

Anbefalte innlegg

Hei. Har dere noe forslag hvordan jeg skal forme event min.

 

Vil at den skal varsle OPS varsel fra YR  via sonos. Mellom klokken 12-22 ?

Vil også at den skal varsle ang torden par timer før det blir torden mellom kl 9 -23

samme med regn :)

 

Hvordan gjør det det på best mulig måte? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

If obs

and if after 12

and if before 22

then sonos

 

if torden

and after 9

and before 23

then sonos

 

if regn

and after 9 

and before 23

then sonos

 

Vet ikke om dette var detaljert nok? Litt usikker på hva du «sto fast på». :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, ZoRaC said:

If obs

and if after 12

and if before 22

then sonos

 

if torden

and after 9

and before 23

then sonos

 

if regn

and after 9 

and before 23

then sonos

 

Vet ikke om dette var detaljert nok? Litt usikker på hva du «sto fast på». :) 

 

Jepp hvordan IF jeg ops? kan velge device men veit ikke hvordan den skal varsle når den ser at det kommer en ops varsel :=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Nerox skrev:

 

Jepp hvordan IF jeg ops? kan velge device men veit ikke hvordan den skal varsle når den ser at det kommer en ops varsel :=)

 

Jeg har ikke Yr-plugin, så det vet jeg dessverre ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Nerox skrev:

veit ikke hvordan den skal varsle når den ser at det kommer en ops varsel :=)

Det er bare en "tekst-device". Den har ingen statuser, så du må nok selv velge hva den skal trigge på. Deretter kan du bare hente ut teksten. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Moskus skrev:

Joda, men den som trigger blir litt merkelig. Man vil jo ha beskjeden når man er hjemme/våken, selv om devicen oppdateres når man er borte/sover. :) 

Da må man vel  lage en mellomlagring, enten en virtuell device, global variabel e.l. som aktiveres og eventuelt lagrer status/string, også som varsler når man er våken?

 

Siden devicen "Current-Warning" har stringen  "Ingen Obs Varsel aktiv" så må man kanskje velge litt annen versjon eller ord (changes and is not  "Ingen Obs Varsel aktiv" - for eksempel).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Moskus skrev:

Joda, men den som trigger blir litt merkelig. Man vil jo ha beskjeden når man er hjemme/våken, selv om devicen oppdateres når man er borte/sover. :) 

 

11 minutter siden, iceball skrev:

Da må man vel  lage en mellomlagring, enten en virtuell device, global variabel e.l. som aktiveres og eventuelt lagrer status/string, også som varsler når man er våken?

 

Siden devicen "Current-Warning" har stringen  "Ingen Obs Varsel aktiv" så må man kanskje velge litt annen versjon eller ord (changes and is not  "Ingen Obs Varsel aktiv" - for eksempel).

 

Hvorfor skal dere gjøre så komplisert?

image.png.17a90413e921dd2210aa74a1c306fc47.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, ZoRaC said:

 

 

Hvorfor skal dere gjøre så komplisert?

image.png.17a90413e921dd2210aa74a1c306fc47.png

 

Takker :) Da lurer jeg på hva jeg kan skrive for at sonos sier evt hva som står på YR varslet? :) Feks: Yr warning: <Meldingen som står på YR>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutes ago, ZoRaC said:

 

Jeg har ikke Sonos, så det vet jeg dessverre ikke. 

Veit hvordan jeg får den ut på Sonos. Men hvordan blir kommandoen får og hente ut teksten og få hs til og lese den opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vil snakke meldingen hver gang sensoren går fra ikke bevegelse til bevegelse mellom tidspunktene så lenge det er et obs varsel. Du kan under options legge inn at den ikke får kjøre igjen på 6 timer f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.