Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Hei! :D Ny her!


Linn85

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er Linn, alltid vært glad i duppedingser. Glad i Apple og alt som er SMART. Har ikke så mye enda, men syntes det er en artig hobby og smarte huset mitt. 

 

Har:

 

:: Ring Doorbell 2

:: Google Home Assistant 

:: Phillips Hue System med tre pærer. 

:: Canary overvåkning

:: Sector Alarmsystem

 

 

Har lyst å få ting litt mer automatisert, spesielt lys og slikt. Vil også ha opp flere kamera rundt huset (spesielt fra hagen for å se på hjort, bevegelsesstyrte) 

 

Tenker dette er ett artig sted :)

 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Linn85 skrev:

Tenker dette er ett artig sted :)

Det er det absolutt, og velkommen skal du være! :) 

 

Det eneste jeg vil påpeker er at dette utsagnet

8 timer siden, Linn85 skrev:

Glad i Apple og alt som er SMART.

vil for mange her i gården oppfattes som en selvmotsigelse. :)

 

Men med en passende smarthus-hjerne og HomeBridge så er det i det minste mulig å integrere smarhuset skikkelig. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOL! Ikke mange som er fan av Apple her altså? Nå mener jeg Apple som i iMac, iPhone og slike ting. Liker Apple HomeKit, men har forstått at det ikke er all verden av produkter som støtter Apple Kit, Apple som er strenge og teite? 

 

Derfor har jeg Google Assistant også. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som alle andre steder har nok enkelte brukere en trang til å fortelle hva de mener om Apple til enhver anledning, men det blir man vel herda mot! ;-). 

 

Skal dog ikke påstå HomeKit er perfekt (kommer nok aldri til å bli det heller), men allerede i dag kan det integreres nokså bra i systemet. Både Domoticz, Homeseer, HS mm. kan kommunisere med Homebridge. Om øvrige medlemmer i husstanden har en iPhone vil jo de få tilgang til både stemmestyring og homekit-snarveier direkte fra hjemskjermen uten videre konfigurasjon. Jeg får til eks. ikke dama til å bruke Domoticz webklienten (selv om jeg har gjort den pen og brukervennlig), men ho styrer glatt termostaten og lys via HomeKit. Sånn sett har HomeKit vært en megasuksess her i huset.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.11.2018 den 11.14, Linn85 skrev:

Ikke mange som er fan av Apple her altså?

Neida, mange her bruker Apple, det er ikke problemet. :)

Det er mer en generell annerkjennelse at HomeKit ikke vil være redningen til smarthuset, iallfall ikke slik det fremstår nå. Og problemet til Apple (og Google, Microsoft, Amazon og de andre store aktørene) er at med en gang det begynner å bli smart så er det også mer komplisert. Og da så komplisert at man ikke får "alle" til å klare å bruke det. Derfor ser HomeKit ut som det gjør. 

 

Derfor trenger du en smarthus-hjerne. Så bruker du HomeBridge til å få det inn i HomeKit. Det hadde jeg garantert gjort selv hvis jeg hadde en Apple-dings.

 

Google Home har jo det samme problemet. Alexa også. De vil veldig gjerne være det smarte i huset ditt, men faller feldig fort ut med tanke på automasjonsmuligheter.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.