Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Wallplug - on/off problem


SveinHa

Anbefalte innlegg

34 minutter siden, SveinHa skrev:

Har opplevd lignende med en Fibaro Wallplug. Svært sjelden den fysisk slo seg av/på men i loggen var der OFTE 15-20 slike oppføringer...

 

Brukte du den på en ovn? I så fall er det vanlig at ren rapporterer "off" når det er null last tilkoblet, selv om selve wallplugen er påslått. Da får man typisk mange on/off i loggen, men fysisk så slår den seg ikke av.

 

Trådstarter så vel blinkende lys, så det er nok et annet problem enn det du har opplevd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, ZoRaC skrev:

Brukte du den på en ovn? I så fall er det vanlig at ren rapporterer "off" når det er null last tilkoblet, selv om selve wallplugen er påslått. Da får man typisk mange on/off i loggen, men fysisk så slår den seg ikke av.

Den står på espressomaskinen min så den har drøyt 1 kW last et par minutt og så går lasten av/på med korte intervaller etterpå. Loggingene ser bare ut til å være i starten mens maskinen er i oppvarmingsmodus og den står gjerne på i en times tid hver gang den slås på. Kan forske litt mer på det...

 

Om det skulle være slik at Wallplugen rapporterer OFF når den er uten last vil jeg vel kalle den en bug eller om det er ment å være slik  så må det dokumenteres, evt være en konfigurerbar funksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, SveinHa skrev:

Om det skulle være slik at Wallplugen rapporterer OFF når den er uten last vil jeg vel kalle den en bug eller om det er ment å være slik  så må det dokumenteres, evt være en konfigurerbar funksjon.

 

Ja, det har vært diskutert og feilsøkt en del rundt dette her på forumet tidligere, da var konklusjonen at de melder "off" når det ikke er noe last:

 

Mulig man kunne løse det med å endre på assosiasjoner, men husker ikke helt.

Usikker på om noen kontaktet Fibaro support om det til slutt... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, ZoRaC skrev:

da var konklusjonen at de melder "off" når det ikke er noe last

Ja, ser den oppfører seg slik. Var DEFINITIVT ikke slik da jeg hadde Fibaro HC2... Ser ikke noen parameter som virker å kunne påvirke dette i manualen. Ubrukelig for mitt formål da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SveinHa skrev:

Ser ikke noen parameter som virker å kunne påvirke dette i manualen. Ubrukelig for mitt formål da...

 

Hvis du ser på side 3 i den tråden, så mener jeg å huske at man kunne fjerne en assosiasjon fra wallplug til HS. Så det er en logisk forklaring på hvorfor det er slik. En av gruppene kan assosieres med en enhet som tenner/slukker i takt med last på wallplug. Når denne er assosiert mot HS, så vil devicen oppdateres med "on/off" på samme måte, for det er jo akkurat det den er assosiert til å gjøre. :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, ZoRaC skrev:

fjerne en assosiasjon fra wallplug til HS

 

2 timer siden, lasseruud skrev:

Sett parameter 21 til 0 for å unngå at den rapporterer «off» hvis forbruk går under 30W

Jahh... Når bare logikken kommer på plass i de 2 små grå så klarner det opp ja. Når assosiasjon gr 3 er ment for å slå av eller på andre enheter og "de andre" er HS3 selv så blir det jo kluss i kladdå. Ser også at ganske ofte blir status i HSTouch motsatt av fysisk tilstand før en får rettet opp i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.